al gra // ENTREVISTA AMB Araceli Bruch, Actriu, directora i dramaturga
''Les dones del món del teatre érem invisibles''

’MUJERES EN EL MUNDO DEL TEATRO’.Biblioteca Bonnemaison. Sant Pere més Baix, 7.
'MUJERES EN EL MUNDO DEL TEATRO'.Biblioteca Bonnemaison. Sant Pere més Baix, 7.
El llibreA Female Scene. Three Plays by Catalan Women, que s'ha presentat a la Universitat de Gal.les, reuneix a Barcelona tres actrius i dramaturgues catalanes: Àngels Aymar, Mercè Sarrias i Araceli Bruch. El contingut d'aquesta obra s'analitza avui al Centre de Dones Francesca Bonnemaison. L'editora Montserrat Rosés; Laura Melción, autora de la versió anglesa del llibre, i la dramaturga Rosa Victòria Gras debaten avui sobreDones que escriuen teatre contra el drama establert, que modera Araceli Bruch.
--¿Qui són les tres autores?
--Àngels Aymar ha escritMagnolia Cafè, una adaptació subversiva del gènere de la comèdia de costums. Mercè Sarrias, l'obraAbsent Look, en què desconstrueix la tragèdia, bastió de la dinàmica teatral. I jo, realitzoRe-Call (Re-Clams), una evocació de Lou Andreas Salomé, lliurepensadora del segle XIX.
--¿Quin va ser el motiu per publicar aquest llibre en anglès?
--La publicació deriva de l'intercanvi que va començar a Cambridge (2005), amb unes lectures dramatitzades de la versió anglesa, impulsades per l'anglocatalana Laura Melcion. Després, ella va impulsar la creació a Londres de la fundació WiWT (Women in Wold Teatre).
--Una versió de Teatre Dona.
--Sí. Teatre Dona es va fundar el 1984. Llavors, la situació era diferent, les dones que escrivíem o estàvem en el món del teatre érem més invisibles. Ara hi ha més difusió, un grup com Projecte Vaca, però abans no se sabia res de les dramaturgues o autores de teatre.
--¿Què significa escriure contra el teatre establert?
--És una definició de l'editora i indica que els assajos representen una nova direcció en el teatre català on els valors més femenins de fluïdesa, empatia i varietat desafien les convencions del teatre establert.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada
- Escassa incidència i normalitat a Catalunya