Anar al contingut

Polèmica

TV-3 no emetrà el discurs del Rei per segon any consecutiu

El 2016, la tele autonòmica va relegar el missatge nadalenc del monarca al canal 3/24 per suposades pressions polítiques independentistes

El Periódico

undefined40403363 gra276 madrid 03 10 2017 imagen tomada de la televisi n 171017192651

J P GANDUL

Per segon any consecutiu, aquesta nit de Nadal, TV-3 ha decidit relegar el discurs de Nadal del rei Felip VI al canal informatiu 3/24, una decisió que ja va resultar polèmica l'any passat i que fonts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van atribuir a pressions dels partits independentistes.

El missatge nadalenc del Rei no s'emetrà per TV-3, sinó  que passarà a oferir-se pel 3/24, canal informatiu que té una audiència considerablement menor. Aquest mes de desembre, el 3/24 acumula una quota mitjana del 2,2% per un 13,4% de TV-3.

Fontd de TV-3 van rebutjar l'existència de "pressions" polítiques "en cap sentit", incloses les derivades de l'article 155, vigent encara a Catalunya. Les mateixes fonts van assegurar que el missatge "s'emet per interès informatiu" i no per "deure institucional".

En general, l'emissió del missatge de Nadal del monarca sol donar molt bones audiències a les cadenes que l'emeten, en especial la pública TVE-1 i les generalistes Antena 3 i Tele 5. Excepte Cuatro, que no sempre l'ha emès, i l'autonòmica basca ETB, que mai ho ha fet, a TV-3 sempre s'havia ofert, a excepció de l'any passat i del 2013, a causa d'una vaga dels seus treballadors. I les audiències havien sigut molt bones. 

L'any passat, el secretari de Comunicació de Ciutadans, Fernando de Páramo, es va enfadar per aquest tema: "TV-3 la paguem tots els catalans i no pot deixar d'emetre continguts per decisions polítiques",  va assenyalar llavors.

0 Comentaris
cargando