tensió sobiranista
La Caixa d'Enginyers rectifica i assegura que farà el que calgui per continuar a l'eurozona
L'entitat està disposada a traslladar la seva seu en el cas d'independència de Catalunya

Oficina de Caixa d’Enginyers a la Via Laietana de Barcelona. /
La Caixa d'Enginyers ha assegurat aquest dimarts que prendrà "les mesures necessàries per mantenir en tot moment l'entitat dins de l'eurozona", i per fer-ho compta amb un pla de contingència en funció de l'escenari polític "que no descarta cap opció". Aquesta companyia se suma així a les empreses i entitats bancàries que han reaccionat davant una eventual declaració unilateral d'independència de Catalunya amb l'anunci del trasllat de la seva seu fora de Catalunya. Totes les entitats donen per fet que en el cas d'una declaració unilateral d'independència de Catalunya i si s'aborda de manera unilateral la independència, els bancs quedarien fora de l'euro, i amb això la supervivència de les entitats seria impossible sense el suport del BCE.
En un comunicat, la Caixa d'Enginyers assegura que té plans "encaminats a restaurar qualsevol tipus de situacions adverses a què hagi de fer front" i que "estableixen els requeriments, no només financers sinó també administratius" per preservar la caixa i tots els seus socis "dins del marc regulador i supervisor de la màxima autoritat europea".
En aquest sentit, subratlla que l'entitat, que funciona com una cooperativa de crèdit, vol continuar formant part de les entitats supervisades pel Banc Central Europeu "i aprofundint en els seus forts vincles amb les cooperatives bancàries espanyoles i europees".
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Violència masclista L’assassí masclista d’Algemesí, a la jutge, somiquejant: «¡A la presó, no! ¡A la presó, no! ¡Protegeixin-me!»
- Festival d’estiu Una poètica oda a la natura i a la dona inaugura el Grec
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Educació Catalunya planteja canviar les proves de competències bàsiques per fer els seus resultats «científicament comparables» any rere any
- Després de l’aval del TC Puigdemont carrega contra el Suprem i l’acusa d’«estafa democràtica» per no aplicar l’amnistia
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona refinança a llarg termini el 40% del deute de l’Espai Barça