Els treballadors del metro donen per trencades les negociacions per evitar la vaga

"És una vergonya que, després de cinc mesos, hagin esperat fins a la 1 de la matinada per presentar una oferta inacceptable"

 

  / EFE / MARTA PÉREZ

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +

A tan sols un dia i mig de l’inici del Mobile World Congress (MWC), els treballadors del metro i la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van intercanviar ahir a la nit diverses propostes i contrapropostes per poder arribar a un acord que evités la vaga del suburbà, convocada per demà dilluns i per dimecres, dos dels dies en què se celebra la fira. La reunió es va acabar a la una de la matinada sense acord.

    «És una vergonya i una provocació que, després de cinc mesos, l’empresa hagi esperat fins a la 1 de la matinada per presentar-nos una oferta inacceptable», va assenyalar Óscar Sánchez, portaveu del comitè de vaga. La proposta de TMB, consistia a firmar ahir un conveni col·lectiu per tres anys, «quan del que es tractava era d’aconseguir un principi d’acord per desbloquejar la vaga». Després de confirmar que segueix en peu la vaga, Sánchez no va dubtar a subratllar que la vaga «la patiran els treballadors i els ciutadans».

    Ahir, les postures seguien «allunyades» d’inici, segons va relatar el mateix Sánchez, encara que entre bastidors semblava que alguna cosa es movia. Malgrat que fins ara tant TMB com la mateixa alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, havien jutjat impossible millorar l’última proposta, que havia sigut rebutjada per la plantilla (amb un increment salarial de l’1% i una reducció de la temporalitat en els contractes), al final sí que van presentar una oferta alternativa.

    A les quatre de la tarda, TMB va entregar als representants dels treballadors un nou document que, segons Sánchez, no era suficient per arribar a un acord. Per aquest motiu, els treballadors van presentar al seu torn una contraoferta. 

    Al no produir-se l’acord, la fira de telefonia mòbil disfrutarà a mitges de la novetat estrella del transport públic aquesta edició: la connexió de la L-9 del metro entre Zona Universitària i l’aeroport i que té precisament una de les seves parades al costat del recinte firal del congrés. Aquesta nova línia, tan reclamada pels organitzadors de l’MWC (i la finalització de la qual va ser una de les condicions per prorrogar la concessió de la fira a Barcelona), estarà coixa dos dels quatre dies del congrés.

Notícies relacionades

I TAMBÉ L’AUTOBÚS / Els dos dies de vaga tindran uns serveis mínims del 50% en les hores punta (entre les 6.30 i les 9.30 del matí i les 16.00 i les 20.00 hores de la tarda) i una freqüència del 30% durant la resta del dia. Tenint en compte que el metro va rebre entre 30.000 i 40.000 passatgers més durant la celebració del congrés de l’any passat, la protesta suposa un autèntic torpede a la imatge de la ciutat de cara a la continuïtat d’un saló que té prorrogada la celebració per contracte fins al 2023.

    Però la vaga del metro no és l’única traveta a la ciutat. Els treballadors dels autobusos metropolitans també han convocat dues jornades de vaga parcial (dimarts i dijous) amb unes afectacions al servei de dues hores per torn.