MOBILITAT
El metro circularà al 50% en les hores punta durant el Mobile
El Departament de Treball fixa els serveis mínims davant el rebuig de la plantilla a l'oferta de TMB
Els serveis mínims dictats per la Generalitat estableixen que el metro de Barcelona funcioni al 50% en les hores punta dels dies de vaga convocats durant la celebració del Mobile World Congress (MWC) a partir de dilluns. Segons un comunicat del departament de Treball, Afers Socials i Famílies, entre les 6.30 hores i les 9.30 hores del matí i les 16.00 i les 20.00 hores de la tarda circularan el 50% dels trens que funcionen habitualment en aquesta franja horària d'un dia laborable.
La resta del dia, és a dir, durant les hores considerades vall amb menys afluència de viatgers, els serveis mínims garanteixen la circulació d'un 30% dels trens del metro.
El departament que dirigeix la consellera Dolors Bassa ha esperat a la celebració de dues assemblees, una al matí i una altra a la tarda, en què s'ha rebutjat l'oferta presentada per la direcció de TMB perquè els sindicats desconvoquessin les vagues de dilluns, 22, i dimecres, 24, dos dels dies forts de l'MWC que se celebrarà al recinte de la Fira a Gran Via.
- Transport públic Renfe redueix a tres trens per hora i sentit la freqüència de l'R1 per un robatori de cable entre Clot i Arc de Triomf
- Aeroports tancats Una parella de catalans queda atrapada a Tailandia després de suspendre’s la connexió via Qatar: "El vol s’ha cancel·lat, espavileu"
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump adverteix que la "gran onada" d'atacs a l'Iran "està a punt d'arribar" i no descarta enviar tropes
- Turisme El poble costaner de Catalunya on va néixer Bad Gyal: platges, natura i a només 30 minuts de Barcelona
- HA MORT ALS 91 ANYS 12 opinions contundents de Zygmunt Bauman
