Anar al contingut

ESTARÀ ACABADA EL 2025

L'ampliació de la L-1 a Badalona tindrà un cost de 500 milions d'euros

La previsió és que la demanda de les cinc noves estacions sigui de 40.000 viatges al dia

L'obra millorarà els accessos a l'Hospital Germans Trias i Pujol

Manuel Arenas / Badalona

badalona

periodico

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciar ahir a Badalona els detalls del projecte d’ampliació de la L-1 del metro entre les estacions de Fondo –actual final de línia– i Badalona Rodalies –a la façana litoral–, amb la construcció de cinc noves parades (Montigalà Centre, Lloreda-Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra –intercanvi amb la L-2– i Badalona Rodalies –intercanvi amb l’estació de tren–) i quatre quilòmetres més de via.

L’actuació tindrà en total un cost d’entre 450 i 500 milions d’euros i la previsió és que l’obra estigui acabada el 2025. Rull va explicar que el projecte es desenvoluparà en dues fases. Durant la primavera del 2018 es licitarà el projecte constructiu de la primera amb l’objectiu d’iniciar les obres el 2020.

La previsió és que les cinc noves estacions absorbeixin en el futur uns 40.000 viatgers al dia, la qual cosa comportaria una reducció del trànsit i una disminució de les emissions contaminants de «dos milions de tones de CO2 a l’any», va avaluar el conseller.

Rull va anunciar, a més a més, que la Generalitat també impulsarà la prolongació de la T-4 del Trambesòs en un tram d’1,7 quilòmetres amb dues noves parades i una inversió prevista de 30 milions d’euros. Aquesta altra ampliació s’executarà entre les estacions de Sant Adrià i Port de Badalona, i la demanda prevista és d’uns 3.000 nous usuaris.

Dues estacions en la primera fase

La primera fase de la prolongació del metro a Badalona, inclosa en el pla director d’infraestructures (PDI) 2011-2020, inclou la construcció de les dues primeres estacions i les cotxeres. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar dilluns passat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta primera fase. Són dos documents que es van redactar el 2010 i que ara Territori recupera i torna a sotmetre a audiència pública per un període d’un mes. 

La primera fase inclou la construcció d’un tram de túnel, amb el sistema de pantalles de formigó, d’1,5 quilòmetres, de les estacions de Montigalà i Lloreda-Sant Crist, d’unes cotxeres i tallers, d’una nova cua de maniobres i també d’un dipòsit de trens. El cost de tot plegat es calcula en 260 milions.

Les obres es licitaran el 2020

La segona fase, corresponent a les tres últimes estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies), es tramitarà amb un altre projecte constructiu, que requerirà un estudi informatiu i ambiental propi.

En aquest cas, Territori treballa amb l’objectiu de licitar la redacció d’aquests dos estudis la primavera de l’any que ve amb la finalitat que durant el 2020 quedin projectades les cinc estacions, donant compliment a allò que estableix el PDI.

De fet, la licitació de les obres de les cinc estacions es faria el 2020, una vegada redactats i aprovats tots els estudis i projectes.

"Benefici molt important"

L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, va dir que «els dos projectes presentats comportaran un benefici molt important per a la ciutat i serviran per impulsar una mobilitat més humana, segura i sostenible».

«La inversió en aquestes noves estacions no resol tots els problemes de Badalona, però sí que representa una millora molt important, ja que les noves parades de metro connectaran zones molt poblades de la ciutat i ens acostaran a l’Hospital Germans Trias i Pujol», va afirmar així mateix l’alcaldessa. 

0 Comentaris
cargando