Entrevista YOTELE

Álvaro Rico, Nicolás Illoro i Jaime Olías (‘El Cid’): «En aquesta temporada hi ha més sang que en l’anterior»

Parlem amb alguns personatges que formen part d’‘El Cid’, que estrena la segona temporada el 15 de juliol

Álvaro Rico, Nicolás Illoro i Jaime Olías (‘El Cid’): «En aquesta temporada hi ha més sang que en l’anterior»
4
Es llegeix en minuts

‘El Cid’ torna amb cinc nous capítols a Amazon Prime Video. Álvaro Rico, Nicolás Illoro i Jaime Olías continuen formant part de l’elenc d’aquesta segona entrega que s’estrenarà aquest 15 de juliol. Els intèrprets asseguren que estarà dins de les expectatives dels espectadors, amb moltes més batalles.

Expliqueu-nos, ¿què ens trobarem en aquesta segona temporada?

(Jaime Olías) La primera temporada d’‘El Cid’ va ser el detonant de tot el que està per venir. La segona temporada ja es posa de ple en tot el que tothom està esperant: les batalles, la guerra, a veure el Cid convertit en la llegenda. Ve carregada de batalles, amor, intriga, ‘thriller’... Té moltíssima acció, no he vist res igual.

¿Com han evolucionat els vostres personatges?

(Nicolás Illoro) En el meu cas, en la primera temporada no es va veure gaire, però es dibuixa un personatge allunyat de tota pretensió de poder, acaba la temporada rebent una cosa que no s’espera: un regne, amb la responsabilitat que això comporta. L’evolució d’aquest personatge és des de la seva innocència, a ficar-se de ple en el poder, on rep un gran cop de realitat.

(Álvaro Rico) El personatge de Nuño és un bombonet, sobretot per a la segona temporada, on pot desenvolupar diverses trames amb García. El meu personatge té molt clars els seus principis i la seva lleialtat a García, per això se’n va amb ell a Galícia, és un fidel escuder. El bonic serà aquest descobriment sexual dels dos personatges.

(J) L’evolució en aquesta segona temporada és molt clara. És un personatge que parteix d’una resignació de la primera temporada. Ell no es veu rei, per molt capacitat que se senti. El final de la primera temporada és que hereta un regne, en aquest cas és Lleó. En aquesta segona entrega veurem un Alfons que s’enfronta a regnar Lleó, enfrontar-se als seus germans i a les intrigues de palau.

¿És més sagnant aquesta temporada que l’anterior?

(J) Sí, n’hi ha més litres per metre quadrat que en l’anterior. Hi ha més batalles, cada capítol té la seva, per això és una temporada més acarnissada. Però hi ha més components: amor, acció, intriga, aventures... té tot el que jo desitjaria veure en una sèrie.

¿Queda obert el final per a una tercera temporada de la sèrie?

(N) Sí, la història no es talla, és real, no acaba. Realment es podria continuar fins quan es vulgui, sense límits. La història en la sèrie ha començat ben aviat, ara ens embarquem una mica més en el que tots coneixem del Cid, però, per exemple, el Jurament de Santa Gadea encara no s’ha gravat, que és el que marca l’inici de la història.

¿Coneixíeu la història d’‘El Cid’ abans de començar la sèrie?

(A) Jo la coneixia com un estudiant d’ESO i batxillerat. No tenia plena consciència del que representava per si mateix la figura del cavaller. Aquesta sèrie m’ha fet veure el Cid des d’un altre punt de vista, conèixer totes les seves arestes. L’he conegut més participant en la sèrie que als llibres d’història.

(J) A mi sempre que pensava en el Cid em venia a la ment el rei Artur, però el Cid és el que sí que és un personatge real i històric. Jo el coneixia pel que em van ensenyar en l’escola i la pel·lícula de Charlton Heston. Una vegada vam rodar la sèrie em vaig quedar al·lucinat amb com succeïen les coses.

En l'aspecte personal, ¿què heu après amb la vostra interpretació com a llegendes històriques en la sèrie?

(N) Com a escola, crec que ha sigut bestial. Tant en la primera com en la segona temporada hem tingut companys que són grans actors. He après molt veient gent que té més experiència que jo actuant. M’he espavilat molt bé en aquesta megaproducció, quan podria dir que acabo de sortir de l’escola, pràcticament.

(A) Jo crec que tots els rodatges són una escola, de tots n’aprens alguna cosa. És cert que quan entres en un projecte tan gran, amb tants actors tan diferents, estaàs en mode escoltar i aprendre, tant fora com dins del set. Ha sigut una cosa preciosa.

¿Disfruteu més fent sèries històriques o preferiu interpretar altres gèneres?

(J) A mi m’agrada jugar amb tota mena de personatges, en tots els sentits. Potser, si fos una sèrie històrica mal narrada no m’agradaria fer-ho, però no és el cas. Jo vull personatges rics, que facin gràcia com a actor i suposin un repte. No tinc una preferència clara.

(A) Jo tinc una frase gravada: «Jo el que vull són bons personatges». En això crec que estem tots d’acord. Pot ser que pel moment professional pel qual estàs passant no et vingui de gust un paper o un altre. Per a mi, després de totes les temporades d’‘Élite’, anar-me’n al s. XI era excitant.

(N) Es bonic que ens donin coses diferents a l’hora de treballar. Veure’s en totes les tessitures és molt ric.

¿Ha suposat un gran repte per a vosaltres l’ambient d’aquella època?

(J) Tots els personatges suposen un repte. Hi ha una càrrega afegida en aquest cas, i és que, aquests personatges tenen una visió històrica i pots aturar-te a pensar que estàs narrant un personatge molt important de la història del nostre país. Hem tingut un gran equip al darrere que ens ha posat els peus a la trama.

(N) No sabem profundament com vivien les persones, però puc fer-me una idea que la gent era igual i el que canvia és l’escenari del temps i el que rodeja.

Notícies relacionades

¿Com resumiríeu aquesta temporada en una frase?

(J) Amb aquesta segona temporada, es compleix tot el que el públic esperava veure. La primera temporada va ser un plantejament, aquesta segona comença la història de veritat, amb molt més ‘thriller’, acció i sang.