Carnaval a Vilanova
El Carnaval de Vilanova recupera la rua de carrosses a l’Arrivo i limita els balls nocturns fins a les tres de la matinada
El caramel ecològic de les Comparses s’estanca al 30% de tots els dolços que es llançaran per falta de més producció

El Carnaval de Vilanova i la Geltrú torna aquest any «en tota la seva plenitud».
Un dels principals actes que no s’havia fet en els últims dos anys era la rua de carrosses de l’Arrivo de divendres, que ara tornarà als carrers per donar la benvinguda al Carnaval.
Tanmateix, els balls posteriors modificaran els horaris respecte a l’època precovid: acabaran a les tres de la matinada.
La mesura s’aplicarà a totes les festes populars de Carnaval, «per responsabilitat i seguretat».
Tornada a la normalitat precovid
Quant a les Comparses de diumenge, l’organització recorda que la normativa obliga a llançar caramels amb embolcall biodegradable.
Tanmateix, la falta de fabricants fan que la presència de l’eco caramel s’estanqui en el 30% de les més de 100 tones que es tiren aquell dia.
La Federació d’Associacions pel Carnaval (FAC) situa la recuperació de les carrosses en el marc de la tornada a la programació habitual de la festa.
Torna la Merengada
Es deixa enrere així el format del 2022 on l’Arrivo va estar només protagonitzat pel Carnestoltes i per un seguici popular en el qual els participants s’afegien lliurement.
Un altre dels actes que no s’havia pogut recuperar fins ara és «la Merengada de Dijous Gras», que aquest any sí que tornarà a emblanquinar el centre de la ciutat.
Llegeix totes les notícies de Vilanova i la Geltrú a EL PERIÓDICO Vilanova
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols
- Entrevista Javier Burón: «Necessitem un 30% de vivenda pública que costi un 30% menys que la de lliure mercat»
- Nou pontificat Lleó XIV demana un alto el foc «immediat» a Gaza i Ucraïna en la seva primera oració davant els fidels a la plaça de Sant Pere
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés