Sostenibilitat
Viladecans s’afegeix a la campanya ‘Mercats sostenibles’
Té l’objectiu d’impulsar un nou model de comerç sostenible que comporti un consum responsable en benefici del medi ambient

Viladecans (Baix Llobregat) és un dels tres municipis, junt amb Rubíi Manresa, que la Diputació de Barcelona ha escollit per participar en la campanya anomenada‘Mercats sostenibles’.
La campanya té l’objectiu d’impulsar un nou model de comerç sostenible que comporti un consum responsable en benefici del medi ambient i de la salut de les persones, així com posicionar els mercats municipals com a agents de cohesió social i de sostenibilitat.
«Reduir l’ús de plàstics»
El projecte s’ha presentat aquest 23 de novembre al Mercat de la Constitució, on l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha remarcat la importància de la conscienciació «de reduir l’ús de plàstics en allò que comprem», però també «al sector de l’alimentació, que acaba envasant molts productes amb plàstic».
D’altra banda, el diputat d’Acció Climàtica, Xesco Gomar, ha destacat la importància del paper que juguen els joves en aquesta campanya, ja que «són el present i una part de la solució».
El paper dels joves
Els joves seran els encarregats d’explicar als usuaris del Mercat de la Constitució que, cada vegada que facin una compra amb un envàs o bossa reutilitzable portada de casa, es posaran un segell en un nou passaport, que podran obtenir en qualsevol de les parades.
Quan s’aconsegueixin deu segells, s’entregarà una bossa de reixeta reutilitzable per continuar fent les compres de forma sostenible.
Els alumnes d’ESO de l’escola Goar han sigut els escollits per participar en l’assignatura de Servei Comunitari, que amb una durada de 10 hores d’aprenentatge i 10 de servei, pretén que l’alumnat aprengui l’exercici de l’acció de la ciutadania i posi en pràctica els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.
Notícies relacionadesAmb aquesta iniciativa, es busca fomentar un pensament crític, així com una transformació positiva directa sobre un espai o una problemàtica com la que es tractarà en aquesta prova pilot: la gran quantitat de residus que es generen en les compres bàsiques en l’àmbit alimentari i poder sensibilitzar tant els comerciants com els consumidors sobre la necessitat de reduir aquests residus i substituir-los per altres de reutilitzables.
Més notícies deViladecans a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- La sanitat com a columna del benestar (i 2) Del diagnòstic a les propostes de reforma
- Passeig de Gràcia tancarà l’accés a l’L4 cinc mesos
- Obituari Emblema de la comunitat monàstica
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Energia El parc eòlic marí de Roses, encallat al ministeri