PLAQUES FOTOVOLTAIQUES
El centre de tractament de residus municipals de Gavà-Viladecans incorpora energies renovables
La seva instal·lació ha suposat una inversió de 350.000 euros, aportats per TERSA

placa-amb
La coberta solar fotovoltaica del centre de tractament de residus municipals de Gavà-Viladecans, instal·lada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a través de TERSA, permet que «un 25% del consum elèctric del centre provingui de l’energia solar», assenyalen des de l’AMB.
L’octubre del 2019, l’AMB va iniciar el projecte d’instal·lació d’una coberta fotovoltaica al Centre de Tractament de Residus Municipals (CTRM) de Gavà-Viladecans, gestionat per SEMESA (que forma part del grup TERSA). La instal·lació funciona en règim d’autoconsum, és a dir, «aprofita al moment tota l’energia generada per les plaques solars instal·lades al mateix edifici», indiquen des de l’òrgan metropolità.
La coberta fotovoltaica va entrar en funcionament el mes de desembre passat, amb una capacitat de generació de 595.962 kWh anuals, dels quals 548.776 kWh es destinaran a l’autoconsum del CTRM.
Menys emissions de gasos amb efecte d’hivernacle
L’energia generada cobrirà el 25% del consum elèctric total diari de la planta, corresponent a les hores de sol. Amb això «s’aconseguirà un estalvi anual de 191 tones d’emissions de gasos amb efecte d’hivernacle», afirmen des de l’AMB. D’altra banda, l’energia excedent generada i que l’edifici no pugui aprofitar, es vendrà a la xarxa elèctrica.
La coberta té una potència nominal de 400 kW i està formada per un total de 1.298 mòduls fotovoltaics. La seva instal·lació ha suposat una inversió de 350.000 euros, aportats per TERSA. Té una vida útil garantida mínima de 30 anys i un termini d’amortització de 6 anys.
Més notícies de Gavà i Viladecans en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable