EN EL PRIMER SEMESTRE DE l'ANY 2019

El transport públic metropolità bat rècords i supera els 373 milions de viatgers

En el primer semestre de l'any s'ha incrementat en un 3,3% el volum d'usuaris de metro i bus respecte al mateix període de l'any anterior

En el registre per territoris destaca un augment de passatgers de l'11,6% en les línies diürnes de Castelldefels i de l'11% en les de Gavà i Viladecans

20190725 augment-viatgers

20190725 augment-viatgers / Robert Ramos

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un total de 373,6 milions de persones van utilitzar el sistema de transport públic de metro i autobús –de gestió directa i indirecta– de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en el primer semestre de l’any, un volum que representa un augment de viatgers del 3,3% respecte al mateix període de l’any anterior i que bat el rècord històric d’usuaris registrats en els primers sis mesos de l’any. 

Durant el primer semestre de l’any 2019 s’han registrat un total d’11,84 milions d’usuaris nous, 8,49 dels quals en les línies de gestió directa de bus i metro, que han incrementat en un 2,7% el nombre d’usuaris, que ascendeix als 322,75 milions (212,06 viatgers de metro i 108,64 de bus).

Respecte a les línies de gestió indirecta, els usuaris s’han incrementat en un 7% respecte al mateix període de l’any anterior, i han arribat als  50,90 milions de viatgers. Un ascens registrat tant en els serveis no integrats tarifàriament (Aerobús i Barcelona City Tour, que han augmentat en un 2,8% els viatgers) com en els integrats, que han crescut en un 7,1%.

Quant als serveis integrats i analitzant les dades geogràficament, destaca el comportament positiu dels serveis diürns a la zona del Baix Llobregat, especialment en el servei de Castelldefels i en els de Gavà i Viladecans, amb creixements de l’11,6% i l’11%, respectivament.

La resta de línies també presenten un increment de viatgers, destacant un ascens del 6,8% en les línies a Sant Boi de LlobregatSant Joan Despí i Cornellà; del 4,5% en el servei de l’Hospitalet i el Prat i de l’1,3% en les línies urbanes de Sant Feliu, mentre que les d’Esplugues i Sant Just no han patit variacions.

Creixements en el servei de Nitbus

El servei diürn del Barcelonès nord, per la seva banda, ha experimentat un increment de viatgers del 7,5%, i ha confirmat així la tendència dels últims anys, mentre que els serveis diürns prestats a la ciutat de Barcelona han tingut resultats desiguals segons els districtes. 

Quant als serveis nocturns (Nitbus), s’han experimentat creixements notables de passatgers al Baix Llobregat (3,8%) i a Barcelona i el Barcelonès nord (3,7%), xifres que consoliden, segons l’organisme metropolità, les elevades taxes de creixement i l’augment continuat de viatgers dels últims anys.

Noves línies metropolitanes

Unes dades que, en boca del vicepresident de mobilitat i transport en funcions de l’AMB, Antoni Poveda, demostren "que la demanda de transport públic continua creixent de manera continuada, sobretot la gestió indirecta, que ho fa de manera més pronunciada”.

Segons Poveda, aquest ascens es deu, en part, “al’increment de l’oferta de Bus Metropolità, amb la incorporació de 130 nous vehicles de baixes emissions i de 20 noves línies Exprés i Metrobus”, que s’han inaugurat aquest any en ciutats com Sant Boi, Gavà o Viladecans, “i a la implantació de la tarifa metropolitana”.

Notícies relacionades

Des de l’organisme destaquen, a més, que l’increment de viatgers transportats suposa un estalvi mediambiental en emissions de 6.355 tones de CO2, 0,65 tones de partícules en suspensió (PM) i de 19,81 tones d’òxids de nitrogen (NOx), respecte a si s’haguessin fet en vehicle privat. 

Més notícies de GavàViladecansSant BoiCornellà i l’Hospitalet en les edicions locals d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA