Societat igualitària
Viladecans reforça la seva lluita pels drets de les dones i el col·lectiu LGBTI
El Pla encara una estratègia fins al 2021 que faci més efectives les lleis en l'àmbit municipal
L'aprovació l'octubre passat a Viladecans del Pla per a la Igualtat d'Igualtat de Gènere i els Drets del Col·lectiu LGTBI suposa per a la ciutat “donar continuitat a deu anys de compromís amb una societat igualitària tant en drets com oportunitats, respectuosa amb la diferència i lliure de violència masclista”, asseguren des de l'Ajuntament.
Amb uns plantejaments encarats fins al 2021, l'últim Pla incorpora una estratègia perquè es facin efectives en l'àmbit municipal les lleis aprovades per a la igualtat entre homes i dones i es garanteixin els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgènere i intersexuals i s'erradiqui l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
Les implicacions del Pla són transversals al funcionament de l'Ajuntament i “s'expressen en els diferents àmbits d'actuació municipal. Per exemple, en l'àmbit educatiu està previst oferir recursos i impulsar projectes que fomentin la coeducació a les escoles de la ciutat, combatre els estereotips de gènere, corregir el biaix de gènere en les activitats esportives extraescolars entre l'alumnat de secundària, establir un programa de prevenció de la LGTBIfòbia a escoles i instituts o fomentar la prevenció de relacions abusives com a estratègia indispensable en la lluita contra la violència masclista”, expliquen des del consistori.
A més, l'Ajuntament també compta amb un protocol per a la prevenció, la detecció i la resolució de situacions d'assetjament sexual per raó de sexe i aquest any incorporarà l'assetjament i la discriminació per motius d'orientació sexual i identitat sexual.
D'altra banda, des del consistori també s'organitzen accions internes amb l'objectiu d'informar la plantilla municipal en relació amb aquesta legislació, així com transmetre i sensibilitzar sobre el compromís institucional cap a la igualtat d'oportunitats. “L'última jornada, celebrada a Can Calderon, ha comptat amb les ponències de Cristina Sánchez, doctora en Sociologia, i Carlos Villagrasa, magistrat de l'Audiència Provincial de Barcelona”, detallen.
Notícies relacionadesEls col·loquis han aportat als assistents una anàlisi sobre la desigualtat social relacionada amb el gènere i un marc conceptual i legal sobre les polítiques d'igualtat per raó d'orientació sexual i diversitat de gènere.
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- La T.I.A contra el narcotràfic L’as a la màniga d’Ibáñez: arriba l’últim Mortadel·lo, un còmic inèdit i ‘perdut’ des de fa 10 anys
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- ¿Ningú vol dimissions?
- Viatge del president Illa es veurà amb el rei Carles III d’Anglaterra en el marc d’unes jornades contra el canvi climàtic a Londres
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries