Educació
Viladecans i Gavà promouen la cultura emprenedora als instituts
Les dues ciutats col·laboren perquè els joves puguin desenvolupar la seva idea empresarial de la mà de mentors i patrocinadors
Els ajuntaments de Gavà i Viladecans promouen un projecte per impulsar l'emprenedoria entre els alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius. L'objectiu és fomentar entre els estudiants els valors de l'emprenedoria com la creativitat, la innovació i el treball en equip.
La iniciativa s'inspira en el projecte pilot Gavà Talent Factory, impulsat pel Consistori el curs 2013-2014 amb un gran èxit de participació, tant per part dels estudiants com del teixit empresarial de la ciutat i institucions. En total, més de 500 alumnes, professors i empresaris.
Segons l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, el “Talent Factory va ser un èxit i ara estem molt satisfets, no només que pugui continuar, sinó també que s'expandeixi a Viladecans i, en el futur, a altres municipis de la zona Delta, com ja fem en altres àmbits de foment de l'economia”.
Sánchez afegeix: “Volem donar eines als estudiants per fomentar la seva creativitat i perquè puguin materialitzar-se les seves idees de negoci. Aquí també es requereix la valuosa implicació del professorat, els centres, les empreses que fan de tutors i altres experts en formació”.
L'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, afirma que aquest projecte “va en consonància amb la nostra línia de treballar la formació, on, en un món tan canviant, fa falta treballar les habilitats d'aprenentatge dels joves i les seves capacitats d'adaptació i innovació per no perdre cap oportunitat quan sorgeixin noves activitats econòmiques”.
Ruiz també agraeix a Gavà “l'esforç de posar en marxa aquesta iniciativa” i el fet de poder sumar-se “per contribuir, també, a treballar amb els joves valors com l'esperit de superació i l'estímul de la seva autoestima”.
El conveni signat avui estableix les línies de col·laboració entre els ajuntaments de Gavà i Viladecans per organitzar, gestionar i desenvolupar el projecte durant el curs escolar 2015-2016, si bé es podrà prorrogar un curs més.
Notícies relacionadesLa iniciativa parteix d'un pressupost inicial de 61.700 euros, dels quals més de 10.000 es destinaran a premis. Els dos ajuntaments aportaran 25.000 euros repartits a parts iguals, la Diputació de Barcelona hi contribuirà amb 18.500 euros i els 18.000 restants aniran a càrrec d'empreses i institucions patrocinadores.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- "Volíem aprofitar les onades"
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Obituari Mor Carles Vilarrubí, empresari i exvicepresident del Barça, als 71 anys
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- El futur de Palestina ¿I què faran amb cinc milions de palestins?
- Naufragi Suspenen aquest diumenge la recerca dels desapareguts a Indonèsia sense resultat
- La caixa de ressonància ¿Els millors discos de l’any o els més importants?
- Tradició nadalenca El pessebre més gran de Catalunya s’obre pas a Parets del Vallès: «És un tribut als cultius catalans»
- Estil de vida El secret de la longevitat de Lewandowski per seguir a l’elit amb 37 anys: «No és el que faig ara, sinó el que he fet els últims 10 anys»
