Sabó Beltrán: tres usos del netejador de moda que sorprenen

Antigament, les àvies i mares espanyoles recomanaven l’ús del sabó Lagarto per a tot. ¿Una taqueta difícil en qualsevol tipus de roba que no surt? Fregues amb sabó Lagarto la zona i poses la peça a la rentadora, i desapareix.
¿Tens la cara grassa i amb tendència acneica? Res millor que el sabó Lagarto per arrossegar el greix i la brutícia, ja que, a l’estar compost per ingredients naturals com seu, aigua, sal i sosa, sol funcionar molt bé en les pells sensibles i amb tendència a al·lèrgies cutànies.
Si l’utilitzes per al cabell, t’ajudarà a aconseguir més volum i brillantor. I és ideal si pateixes problemes capil·lars com la caspa, ja que ajuda a combatre-la.
Semblant al sabó Lagarto i també nascut al País Basc és el sabó Chimbo, el Ph neutre de 5,5 del qual (idèntic al de la capa àcida de la pell) i sense gairebé perfums també el fa apte per a la majoria de les pells i l’eficàcia del qual contra les taques difícils a la roba era similar.
Les mares i àvies d’avui dia s’han passat al sabó Beltrán, un sabó potàsic que és també multiusos: tant serveix per eliminar taques difícils de menjar (en roba i pitets de nadons, per exemple) com per eliminar les taques de suor o de maquillatge.
Però com que també serveix per eliminar les taques de greix, és molt efectiu per deixar lluents de nou les bases d’olles i paelles ennegrides. Amb poc producte –una cosa bàsica, perquè sol fer molta escuma i és difícil d’aclarir– es pot posar en un fregall i fregar, anant amb compte de no ratllar-les.
També es pot utilitzar com a insecticida. S’agafa un polvoritzador i s’afegeix aigua calenta amb dues cullerades de sabó Beltrán per foragitar mosquits i altres insectes de les teves plantes.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- ¿Ningú vol dimissions?
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA