Repulsa a Twitter
Indignació davant d'un suposat 'tour' turístic de 'La manada' que recrea aquella nit dels Sanfermines
zentauroepp43910379 manada180622204253 /
"Recorre pas a pas la nit de Sant Fermí". Tot i que l’aparent oferta turística sembla falsa, hi ha qui s’ha molestat a comprar un domini, contractar un servidor i muntar una pàgina web on poder ironitzar sobre l’agressió sexual a una jove a Pamplona per part de 'La manada'.
El Tour de La Manada, que ofereix una visita guiada pels punts on van succeir els fets i ‘souvenirs’ com un tatuatge similar al d’El Prenda, ha indignat desenes de persones, especialment dones, que han manifestat el seu rebuig a les xarxes socials a aquest tipus d’accions.
"Partint del lloc de la famosa foto de ‘La manada’ davant La Perla Vascongada (c/ Zapatería 17), l’últim dimecres de cada mes recorrerem els punts clau de la famosa nit fins al lloc de la seva identificació davant de la plaça de toros. Després d’això es podran adquirir les samarretes que vestien els membres de ‘La manada’ en una botiga pròxima. Porta roba d’abric impermeable, les nits de Pamplona a l’hivern poden ser fredes i humides. Hi haurà a la venda calcomanies a imitació del ‘tattoo’ d’El Prenda", indica la pàgina.
Davant de l’aparició d’aquesta web, una de les usuàries ha llançat una petició bàsica per denunciar-la. A través d’aquest link, només cal omplir un formulari breu i seguir els passos que proposa:
La queixa ja ha arribat a les autoritats. La policia investiga tant la veracitat del ‘tour’ com la procedència d’aquesta web per saber si es tracta d’un servidor fals o d’una oferta real.
En declaracions al mitjà local NAIZ, el coordinador de Guies Turístics de Nafarroa, Mikel Ollo, mostra el rebuig de tot el sector davant d’aquesta ocurrència. "Ens ha sorprès desagradablement que un acte delictiu s’hagi convertit en atractiu turístic". I puntualitza que es tracta d’una cosa "desagradable, denunciable i rebutjable".
Notícies relacionades
El tour es va posar en marxa escasses hores abans de la confirmació de la sentència de ‘La manada’. El Tribunal Superior de Navarra ha ratificat la pena amb dos vots discrepants, mantenint els 9 anys de presó per abús sexual "amb prevalença" a l’haver-hi dubtes sobre una possible intimidació o ús de la violència.
Indignació a les xarxes socials
La notícia ha corregut com la pólvora a les xarxes socials, especialment a Twitter, on s’han multiplicat els missatges de repulsa i denúncia d’aquesta acció, sol·licitant la intervenció immediata de les autoritats per tancar la pàgina i acabar amb l’activitat que s’hi proposa.
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- "No vull que em cuidi la meva filla"
- Hipòtesi de la fuga Catalunya només disposa d’un gran laboratori on es treballa amb virus de pesta porcina i està situat al costat de Collserola
- Crisi sanitària El Govern sospita que el brot de pesta porcina podria haver sortit d’un laboratori
- Després de successius furts en anys anteriors Detingut un jove a Terrassa per robar el Nen Jesús del pessebre
- Negociació en marxa ERC i Comuns pressionen perquè es mantingui la rebaixa del 50% dels bitllets de transport
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
