A partir del setembre
T-Casual i T-Usual: ¿entren dins dels bons multiviatge gratis anunciats pel Govern?
Després de l’aprovació de mesures per contenir la pujada de la inflació, encara hi ha certa incertesa sobre quins bitllets rebran la bonificació

zentauroepp31096483 barcelona 17 09 2015 estacion de renfe barcelona sants para 190726092253
El president Pedro Sánchez va anunciar durant el debat sobre l’estat de la nació de dimarts passat que els abonaments de transport seran gratuïts a partir del mes de setembre vinent. Aquesta mesura, juntament amb d’altres com l’ajuda de 100 euros per a estudiants becats o els impostos a la banca i a les energètiques, miraran de contenir l’escalada de la inflació.
No obstant, és important remarcar que no tots els bitllets de tren estaran finançats per aquest paquet d’ajudes del Govern, ja que aquest només s’aplicarà sobre els títols exclusius de Renfe.
Títols integrats i AVE, les excepcions
Per ara, a l’espera de més concreció per part del Govern sobre quins abonaments seran totalment gratis i quins no, l’únic totalment confirmat és que, entre setembre i finals d’any, tant el Bonotren de deu viatges com els mensuals i trimestrals de Rodalies seran gratuïts. Tanmateix, els bitllets de mitjana distància de l’AVE, així com els integrats que permeten utilitzar tren, metro, autobús i ferrocarrils, no es podran adquirir a cost zero.
D’aquesta manera, títols tan utilitzats com la T-Casual o la T-Usual, que acaparen la majoria de la venda de bons, quedaran exclosos d’aquestes ajudes. Segons dades de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el 67% dels viatges vàlids de Rodalies en els últims anys han sigut amb bitllets integrats.
Adaptar el trajecte o pagar
Notícies relacionadesAmb tot, els abonaments integrats sí que rebran la rebaixa del 50% sobre el seu preu actual, gràcies a la bonificació assumida pel Govern, que, juntament amb els ajuntaments i el ministeri, és la institució encarregada de fixar els preus d’aquest tipus de bitllets. En casos com la T-Usual, que actualment té un preu de 40 euros, o la T-Casual (d’una zona), que fins al setembre costarà 11,35 euros, passaran a costar 20 i 5,68 euros, respectivament.
Així doncs, els usuaris del transport públic hauran de valorar si és preferible adaptar el seu trajecte per evitar els bitllets integrats i aprofitar la gratuïtat d’altres títols o, per contra, aquesta modificació no els resulta rendible o eficient en comparació a l’ús de diferents transports per la meitat de preu.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries