Anar al contingut

TRÀNSIT DEMANA PRECAUCIÓ

Cap de setmana tràgic a les carreteres catalanes amb tres accidents mortals

Un motorista mor a Sant Pol de Mar i el conductor d'un vehicle perd la vida a Sant Celoni

S'eleven a 10 la xifra de morts a la xarxa viària catalana en una setmana i les víctimes mortals ja són 98

Agencias

Cap de setmana tràgic a les carreteres catalanes amb tres accidents mortals

RICARD CUGAT

Cap de setmana negre a les carreteres catalanes amb dos morts en dos accidents de trànsit. Un motorista de 47 anys ha mort aquest diumenge al sortir de la via i caure a terra a Sant Pol de Mar (Barcelona), amb la qual cosa ja són 10 els morts en accident de trànsit a la xarxa viària catalana, des del 17 de juliol passat, i 98 des que es va iniciar aquest any. El sinistre ha tingut lloc cap a les 05.30 hores de la matinada a l’N-II, a l’altura de Sant Pol de Mar, quan, per motius que s’investiguen, el motorista ha perdut el control del vehicle, ha sortit de la via i ha caigut. El motorista ha sigut traslladat en estat greu a l’Hospital de Can Ruti de Badalona (Barcelona), on ha mort poc després.

L’altre accident mortal del cap de setmana va tenir lloc dissabte a la nit com a conseqüència d’un aparatós accident de trànsit a l’AP-7, a l’altura de Sant Celoni. El turisme va fer diverses voltes de campana per motius que encara s’investiguen. El conductor i únic ocupant del vehicle, J.S.U., de 51 anys,  era veí d’Albi (França). 

Factors de risc el juliol i l’agost

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, ha alertat aquest divendres sobre l’increment, aquest estiu, de les víctimes de trànsit a les carreteres catalanes, especialment aquest mes. Aquest toc d’atenció anava dirigit precisament als 525.000 automobilistes que previsiblement sortirien aquest cap de setmana de l’àrea metropolitana de Barcelona cap a destinacions de vacances. Els primers mesos de l’any (de l’1 de gener al 15 de juliol) s’havia detectat un descens en el nombre de morts per accident de trànsit de prop d’un 16% –una xifra molt allunyada de la fixada per Europa– i aquests últims accidents en tan pocs dies preocupen i molt.

Interior i SCT demanen als conductors que no abaixin la guàrdia durant el juliol i l’agost. I és que precisament  durant aquests dos mesos es concentren més d’un 23% dels accidents mortals anuals. En els desplaçaments en període d’estiu, asseguren, es poden acumular factors d’alt risc com la relaxació quan es condueix, el desconeixement de les carreteres per les quals se circula i conductes negligents. Entre aquestes últimes destaca el fet de no dur posat el cinturó, un assumpte digne d’estudi quan es creia superat ja que l’útim any el seu ús ha disminuït el 10% entre els ocupants morts a les carreteres catalanes i el 33% entre els ferits greus. Sense anar més lluny, en l’accident a la C-12 a l’altura de Xerta (Tarragona) ahir dissabte van morir dos adults i una nena de tres anys, que anaven a la part posterior del cotxe sense un sistema de retenció adequat.

El servei català de trànsit ha mostrat públicament la seva preocupació pel repunt dels accidents en què estan involucrades les motos. Fins al 26 de juliol (sense tenir en compte l’accident a Sant Pol de Mar), 29 motoristes havien perdut la vida, quatre més que el 2018 i 10 més que en el mateix període del 2010.  Gendrau alertava de les conductes irresponsables entre alguns conductors de vehicles de dues rodes: “Hem fet una campanya especial de vigilància de motoristes i hem imposat 319 denúncies per infraccions greus com circular fent ziga-zaga, fer avançaments indeguts i perillosos, i circular amb una velocitat excessiva”, va explicar el màxim responsable de l’SCT.