Davant el 28M
Illa lamenta el «retard» del Govern en la planificació de la B-40: «Es pot perdre tot menys la credibilitat»

El líder del PSC, Salvador Illa, va lamentar de nou el «retard» del Govern en la planificació de la B-40, el projecte de via entre Terrassa i Sabadell, i va fer una crida a l’Executiu perquè mantingui la credibilitat en l’acord firmat. «En política es pot perdre tot menys la credibilitat; la meva està intacta i la del senyor Aragonès espero que també: espero que el desenllaç d’aquest assumpte no la posi en dubte», va defensar.
El cap de l’oposició va fer aquestes declaracions en un acte electoral a Terrassa, on va acompanyar l’alcaldable dels socialistes a la ciutat, Eva Candela. En la seva intervenció, Candela va voler marcar distàncies amb el candidat de Tot per Terrassa, Jordi Ballart: «Que ningú s’equivoqui, jo represento el PSC».
Illa i Candela es van trobar aquest dimarts, 16 de maig, a la cocapital vallesana en un acte en el qual la candidata a l’alcaldia va estar acompanyada per l’exvicepresident del Govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero. Els tres socialistes van visitar el Centre Cívic President Macià, al barri de Sant Pere Nord, on va tenir lloc una breu trobada amb veïns del municipi.
Terrassa és precisament un dels principals objectius del PSC de cara a les eleccions del 28M, un municipi on volen recuperar l’alcaldia després que el candidat de Tot per Terrassa i exalcalde socialista, Jordi Ballart, guanyés els comicis del 2019 amb un ampli avantatge sobre els socialistes. Ballart va dimitir com a alcalde i va estripar el carnet del PSC el 2017 després que el partit recolzés l’aplicació del 155 a Catalunya.
Davant aquesta situació, Candela va fer una crida a tornar l’alcaldia als socialistes, que van governar la ciutat durant 40 anys, i es va voler demarcar de Ballart: «El 28M és molt important que ningú s’equivoqui: jo represento el PSC, el partit de Zapatero, Sánchez i Illa».
Candela va afirmar que durant els anys de socialisme la ciutat va viure «grans transformacions» i va assegurar que el municipi «necessita tornar a pensar en gran». L’alcaldable va fer referència a algunes de les propostes que recull el seu programa i va prometre que, si s’apodera de l’alcaldia, tirarà endavant les obres al parc de la República, construirà un aparcament al barri de Sant Pere Nord i canviarà la gespa de tots els camps de futbol del municipi.
En la seva intervenció en l’acte d’aquest dimarts, Zapatero va demanar el vot per a Candela perquè es converteixi en la primera alcaldessa d’una «gran ciutat» com Terrassa. L’exvicepresident també va lloar el cap de l’oposició, Salvador Illa, i va afirmar que ha sigut «el polític revelació de l’última dècada» i un «bàlsam per Catalunya». «El PSC és el gran partit de Catalunya, que ha demostrat la capacitat d’evitar que Catalunya continués caminant cap a un precipici», va sentenciar.
Llegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Acord del Govern espanyol amb Catalunya El PP defineix la quitació del deute del FLA com «una altra amnistia comptable» als independentistes
- Guerra a l’est d’Europa La pau de Trump a Ucraïna fa aigües
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats