Infraestructures

El Govern projecta dues noves estacions de Rodalies a Sabadell i Terrassa

La ministra de Transport també emplaça la Generalitat a rubricar l’acord per projectar la Ronda Nord del Vallès

El Govern projecta dues noves estacions de Rodalies a Sabadell i Terrassa

ACN / Albert Segura

2
Es llegeix en minuts
ACN

La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha assegurat que el Govern treballa per poder desenvolupar els estudis per crear dues noves estacions de Rodalies a les ciutats de Terrassa i Sabadell (Vallès Occidental). En un acte a Rubí, Sánchez ha assegurat que l’objectiu és que es pugui incloure la partida pressupostària en els comptes del 2023.

La ministra també ha emplaçat la Generalitat a sumar-se a l’acord polític per projectar la Ronda Nord del Vallès, per la qual hi havia un acord tècnic, però que finalment no va comptar amb el suport del Govern en la seva presentació pública. Sobre Rodalies, Sánchez diu que cal treballar per fer possible la transferència dels recursos econòmics de la Generalitat a Renfe.

La dues estacions de Rodalies

Les dues estacions de Rodalies són dues peticions històriques de les cocapitals vallesanes. D’una banda, l’estació de Can Boada permetria donar servei a la zona oest de Terrassa, mentre que la ubicada al barri de Can Llong de Sabadell donaria cobertura també a l’oest d’aquesta ciutat, cobrint el buit que va deixar l’antic baixador de Castellarnau.

«S’està treballant en els estudis i el plantejament és fer la previsió pressupostària necessària en els pressupostos de l’any 2023», ha assenyalat Sánchez en l’acte de firma del protocol per construir vivenda de lloguer social i assequible en l’entorn metropolità de Barcelona. Precisament, just abans de la reunió, Sánchez ha mantingut una breu trobada amb l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, per abordar la creació de la nova estació en el seu municipi.

La trobada coincidia amb la celebració del ple ordinari de Terrassa, en què s’ha aprovat per unanimitat una proposta de resolució per demanar al govern central que compleixi amb els terminis perquè l’estació pugui estar operativa el 2025 com s’hi va comprometre l’ara exministre de Transports José Luis Ábalos, i a la qual també s’ha afegit el PSC.

La Ronda Nord

Sánchez també ha parlat de la Ronda Nord, la continuació del Quart Cinturó des de Terrassa fins a Sabadell i Castellar del Vallès. Aquest estiu es va presentar el que havia de ser un acord de consens entre l’Estat, els ajuntaments implicats en el traçat i la Generalitat, una entesa, però, de què finalment es va esborrar l’executiu català a última hora.

«Estem intentant tancar el protocol en el qual estàvem tots d’acord amb els termes. Hem de tornar a posar en valor el diàleg i la cooperació entre totes les institucions», ha assenyalat la ministra.

Notícies relacionades

Sánchez ha remarcat que l’entesa tècnica era total, per la qual cosa ara emplacen la Generalitat a formalitzar el conveni: «És necessari per als municipis tirar endavant un projecte que ha obtingut l’entesa després de tant de temps», ha asseverat.

Llegeix totes les notícies de Terrassa i Sabadell a EL PERIÓDICO Terrassa i EL PERIÓDICO Sabadell