Vivenda
Terrassa i la Generalitat firmaran un conveni per a la promoció de vivendes de protecció oficial
L’ajuntament vallesà cedirà dos solars per construir un màxim de 206 vivendes al barri de Torre-sana
L’Ajuntament de Terrassa (Vallès Occidental), la Societat Municipal de Vivenda de Terrassa, l’Agència de la Vivenda de Catalunya i l’Institut Català del Sòl (Incasol) firmaran pròximament un conveni per a la construcció de noves vivendes de lloguer a preu assequible a la cocapital vallesana. Així ho ha acordat aquesta tarda la comissió informativa de Territori i Sostenibilitat del consistori, que ha elevat al ple municipal el conveni a firmar entre els esmentats organismes.
El conveni de col·laboració que es firmarà pròximament estableix que l’ajuntament cedirà gratuïtament dos solars, d’una superfície de 1.765 m² al barri de Torre-sana, per construir un màxim de 206 vivendes. Segons s’estableix en l’acord, l’Agència de la Vivenda de Catalunya i l’Incasol hauran de construir noves vivendes, qualificades de protecció oficial, a la ciutat en un màxim de cinc anys des de la firma. L’estimació econòmica de la inversió a fer en aquest sector del barri del Districte 2, recollida també en el conveni, és de 22,76 milions d’euros.
La visió del govern municipal
Notícies relacionadesPer a la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, i regidora de Vivienda, Lluïsa Melgares, «aquest és un gran acord, ja que dona resposta a la nostra voluntat de treballar i oferir oportunitats a la població per accedir a una vivenda digna».
Melgares considera que aquesta proposta per ampliar el parc públic destinat a polítiques socials de vivenda «és positiva, a més, perquè es preveu reservar en primera adjudicació vivendes per als joves de menys de 35 anys, una clàusula molt important ja que pot suposar un impuls per als joves i les joves amb voluntat d’independitzar-se, de la nostra ciutat».
- Comença el desnonament de 15 famílies de Sant Vicenç de Castellet que s'han organitzat per evitar-ho
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio La ideologia dels antivacunes, un perill pels seus propis fills
- Hemiplegia alternant Ian, el menor de tres anys que lluita contra una de les mutacions genètiques més rares del món: "una entre un milió"
- Combustibles Preu de la gasolina i del dièsel avui, 23 de març a Espanya per la Guerra de l'Iran: caiguda important del cost dels carburants
- LA SETMANA GRAN DEL PORTER Joan Garcia entra avui en una altra dimensió: estrella del Barça i, finalment, a la selecció
