Balanç de maig
Coronavirus a Terrassa: evolució dels brots i casos
El nombre acumulat de positius puja a 19.567, 596 dels quals s’han detectat en residències
Evolució de la pandèmia a Terrassa durant el mes d’abril del 2021
zentauroepp54393919 grafcat494 terrassa barcelona 7 8 2020 la generalitat 200808125552 /
Terrassa continua patint la pandèmia de la Covid-19, una situació que porta el Govern de la Generalitat i l’Ajuntament a aprovar restriccions per mirar de contenir els contagis. Des d’EL PERIÓDICO seguim l’evolució de la pandèmia a la ciutat metropolitana i els seus voltants amb les xifres que ofereix la conselleria de Salut de la Generalitat de Catalunya.
26 de maig: 19.567 casos positius
En data de 25 de maig –últimes dades publicades per Salut–, Terrassa acumula 19.567 casos positius de Covid-19 des del començament de la pandèmia. D’aquests 19.567, 596 s’han detectat en centres residencials.
Segons les dades facilitades per la Generalitat, a Terrassa han mort 542 persones des que va començar la pandèmia.
D’altra banda, 76.564 ciutadans de Terrassa han rebut almenys una dosi de la vacuna. En total, 34.448 egarencs ja disposen d’una pauta completa de vacunació. La corba del risc de rebrot descendeix gairebé deu punts per sota del valor considerat alt, i es queda en 91.
L’Agència Europea de Medicaments (EMA) anunciarà divendres la seva «indicació pediàtrica» per a l’ús de la vacuna de Pfizer/BioNtech contra la Covid-19. Ho farà després d’analitzar els resultats dels assajos clínics en menors d’entre 12 i 15 anys. En cas que l’EMA doni el vistiplau, la vacuna de Pfizer seria la primera autoritzada a la Unió Europea (UE) per a aquesta franja d’edat.
21 de maig: 19.469 casos positius
En data de 20 de maig –últimes dades publicades per Salut–, Terrassa acumula 19.469 casos positius de Covid-19 des del començament de la pandèmia. D’aquests 19.469, 594 s’han detectat en centres residencials.
Segons les dades facilitades per la Generalitat, a Terrassa han mort 542 persones des que va començar la pandèmia.
D’altra banda, 73.176 ciutadans de Terrassa han rebut almenys una dosi de la vacuna. En total, 32.915 egarencs ja disposen d’una pauta completa de vacunació. La corba del risc de rebrot, tot i que descendeix, es manté en nivells elevats (116).
La pandèmia del coronavirus continua perdent força a Catalunya ajudada pel ritme de vacunació. Segons les dades actualitzades aquest divendres pel Departament de Salut, el nombre de malalts de Covid hospitalitzats avui és de 891 (43 menys que ahir), 344 dels quals estan greus a les ucis, 25 menys que la vigília. No es baixava de 900 ingressats des de principis de l’octubre passat.
18 de maig: 19.411 casos positius
En data de 17 de maig –últimes dades publicades per Salut–, Terrassa acumula 19.411 casos positius de Covid-19 des del començament de la pandèmia. D’aquests 19.411, 595 s’han detectat en centres residencials.
Segons les dades facilitades per la Generalitat, a Terrassa han mort 541 persones des que va començar la pandèmia.
D’altra banda, 68.534 ciutadans de Terrassa han rebut almenys una dosi de la vacuna. En total, 31.999 egarencs ja disposen d’una pauta completa de vacunació, és a dir, han rebut dues dosis, han sigut vacunats amb fàrmacs que només requereixen una injecció o són persones de 65 anys o menys que, abans de rebre la primera dosi, ja havien passat la Covid-19. La corba del risc de rebrot, tot i que descendeix, es manté en nivells molt elevats (156).
El virus continua descendint a Catalunya, amb baixada dels indicadors epidèmics i dels crítics a les ucis, fins i tot d’ingressats en planta, que havien pujat els últims dies. Aquestes bones dades es donen en un context de creixent preocupació veïnal pels ‘botellons’ el cap de setmana, entre crítiques del sector de l’oci nocturn per no poder obrir.
11 de maig: 19.252 casos positius
En data de 10 de maig –últimes dades publicades per Salut–, Terrassa acumula 19.252 casos positius de Covid-19 des del començament de la pandèmia. D’aquests 19.252, 594 s’han detectat en centres residencials.
Segons les dades facilitades per la Generalitat, a Terrassa han mort 536 persones des que va començar la pandèmia.
D’altra banda, 59.521 ciutadans de Terrassa han rebut almenys una dosi de la vacuna. En total, 29.413 egarencs ja disposen d’una pauta completa de vacunació, és a dir, han rebut dues dosis, han sigut vacunats amb fàrmacs que només requereixen una injecció o són persones de 65 anys o menys que, abans de rebre la primera dosi, ja havien passat la Covid-19. La corba del risc de rebrot es manté en nivells molt elevats (228).
7 de maig: 19.120 casos positius
En data de 6 de maig –últimes dades publicades per Salut–, Terrassa acumula 19.120 casos positius de Covid-19 des del començament de la pandèmia. D’aquests 19.120, 593 s’han detectat en centres residencials.
Segons les dades facilitades per la Generalitat, a Terrassa han mort 528 persones des que va començar la pandèmia.
D’altra banda, 54.964 ciutadans de Terrassa han rebut almenys una dosi de la vacuna. En total, 26.445 egarencs ja disposen d’una pauta completa de vacunació, és a dir, han rebut dues dosis, han sigut vacunats amb fàrmacs que només requereixen una injecció o són persones de 65 anys o menys que, abans de rebre la primera dosi, ja havien passat la Covid-19. La corba del risc de rebrot es manté en nivells molt elevats (338).
El vicepresident del Govern en funcions de president, Pere Aragonès, ha anunciat que a partir del diumenge 9 de gran quedarà sense efecte el confinament nocturn i es recupera la mobilitat d’entrada i sortida de Catalunya.
4 de maig: 18.982 casos positius
En data de 3 de maig –últimes dades publicades per Salut–, Terrassa acumula 18.982 casos positius de Covid-19 des del començament de la pandèmia. D’aquests 18.982, 595 s’han detectat en centres residencials.
Segons les dades facilitades per la Generalitat, a Terrassa han mort 529 persones des que va començar la pandèmia.
D’altra banda, 52.650 ciutadans de Terrassa han rebut almenys una dosi de la vacuna. En total, 23.731 egarencs ja disposen d’una pauta completa de vacunació, és a dir, han rebut dues dosis, han sigut vacunats amb fàrmacs que només requereixen una injecció o són persones de 65 anys o menys que, abans de rebre la primera dosi, ja havien passat la Covid-19. La corba del risc de rebrot es manté en nivells molt elevats (419).
Notícies relacionadesEl vicepresident del Govern en funcions de president, Pere Aragonès, ha anunciat que a partir del diumenge 9 de gran quedarà sense efecte el confinament nocturn i es recupera la mobilitat d’entrada i sortida de Catalunya.
Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
