per poder llegir els llavis
Terrassa distribueix mascaretes per a persones sordes i pantalles per a nens amb diversitat funcional
La xarxa Mascaretes Solidàries ha elaborat aquest material adaptat que, en col·laboració amb entitats socials, l'Ajuntament ja ha començat a repartir des de dimecres

ex6oukexyaiorlu
Amb l’inici de la desescalada i la millora progressiva de la situació sanitària, la població comença a poder sortir al carrer, cosa que ha propiciat la utilització generalitzada de mascaretes entre la ciutadania. La gran majoria de mascaretes, no obstant, són poc accessibles i presenten dificultats en la comunicació per a un grup de persones amb diversitat funcional.
Principalment, les mascaretes dificulten que les persones sordes puguin llegir els llavis quan es comuniquen i, d’altra banda, pot produir sensació d’incomoditat o angoixa en nens i nenes amb autisme o altres trastorns. Per aquesta raó, l’Ajuntament de Terrassa ha iniciat el repartiment de mascaretes adaptades per a persones sordes i per a nens amb autisme (entre d’altres) de la localitat.
Gràcies a la xarxa Mascaretes Solidàries, que ha comptat amb la col·laboració de 3D Printers i la impremta Corominas Digital, s’han elaborat mascaretes adaptades (amb finestreta) i pantalles transparents per a persones sordes o familiars, amics o intèrprets.
13.5.2020| Us oferim informació en llenguatge de signes sobre les mascaretes i pantalles per a persones sordes, familiars o intèrprets i per a infants amb dificultats amb les mascaretes estàndard. pic.twitter.com/o8InZvv9hG
— ajterrassa (@ajterrassa) 13 de mayo de 2020
A més, també s’han adaptat pantalles protectores amb motius diversos (superheroi, superheroïna, motius infantils...), per als nens i nenes que tenen dificultats per portar posada una mascareta estàndard.
Des de dimecres passat i en els pròxims dies s’ha iniciat el repartiment entre totes aquelles persones que l’Ajuntament, en col·laboració amb entitats de persones sordes de la ciutat i de Catalunya, té constància que viuen a la localitat.
Notícies relacionadesTambé es faran arribar mascaretes a aquelles entitats que ho sol·licitin i que treballin amb nens amb diferents trastorns de conducta. Per poder disposar de mascaretes com aquestes es pot sol·licitar a través del correu electrònic oficina.capacitatsdiverses@terrassa.cat o a través del telèfon 638 161 104.
Més notícies de Terrassa en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
Persones amb discapacitat Autisme Catalunya Desconfinament Mascaretes Coronavirus a Catalunya Terrassa
- Astronomia VÍDEO | L’aurora boreal que s’ha pogut observar des de Catalunya durant aquesta matinada
- Futbol femení L’últim nyap de la selecció femenina: Tomé surt amb 10 i Itàlia l’empata
- Patrimoni Allau de turistes en un poble de Burgos al fer-se viral que la seva església és com Petra: «No donem l’abast»
- 200 anys. Passeig de Gràcia, l’aparador de la protesta on no cap un milió de persones
- Girona 2-València 1 Stuani allarga l’increïble somni del Girona en una remuntada heroica
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Rumors d’idil·li Enxampats de nou junts Rosalía i Jeremy Allen White, i sí, ella fuma
- L’OCU aconsella Loteria de Nadal: com compartir un dècim per WhatsApp de forma segura
- Nova estació Comença l’hivern meteorològic: l’Aemet explica per què no serà normal
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells