USOS DE LA REALITAT VIRTUAL

Una empresa de Terrassa promou la realitat virtual com a eina per al treball en equip

La proposta inclou un espai de més de 200 metres quadrats amb sensors de moviment, ulleres immersives i armes simulades fabricades en 3D

foto 3535624

foto 3535624

1
Es llegeix en minuts
ACN

En els últims anys, moltes empreses han apostat per posar en marxa diferents dinàmiques de grup per fomentar el treball en equip. Per donar resposta a aquesta necessitat, l’empresa Zero Latency, que compta amb un centre a Terrassa i un altre a Madrid, ha decidit convertir la realitat virtual en una eina de cohesió empresarial.

El centre de Terrassa va obrir portes a finals del 2018 i fins ara ha rebut la visita de més de 6.800 persones que han participat en 2.500 partides. Durant aquest 2019, una vintena de companyies han utilitzat els serveis de Team Building que la companyia ofereix a l’establiment egarenc.

Els participants se submergeixen en una aventura digital on poden interactuar uns amb altres per aconseguir un objectiu comú. La proposta inclou un espai de més de 200 metres quadrats amb sensors de moviment, ulleres immersives i armes simulades fabricades en 3D.

“No hi ha cap tipus de cable, ells es poden moure per l’espai lliurement”, assegura Celina Pereira, directora de Zero Latency. Això és possible gràcies a un equipament especial i sensors de moviment i càmeres situades de forma estratègica en l’entorn de la sala. A part, els participants reben unes ulleres immersives i unes armes simulades que es diuen ‘Blackbird’ i que estan fabricades mitjançant impressió 3D.

Un entreteniment grupal

L’experiència de Zero Latency surt de la idea que la realitat virtual ha deixat de ser una forma d’entreteniment individual i s’ha convertit en una pràctica equiparable a altres experiències grupals tals com anar al cine. “Les experiències que oferim estan pensades perquè juguin de forma simultània fins a vuit persones”, explica Pereira, que apunta que d’aquesta forma la realitat virtual es converteix en una activitat “social”.

Segons la directora de negoci de Zero Latency, el perfil dels visitants és variat, ja que hi poden prendre part des de nens fins a adults. “L’únic requisit és mesurar més d’1,40 d’alçada”, apunta Pereira, que comenta que l’empresa ofereix propostes d’estils diversos per adequar-se als diferents públics.

Notícies relacionades

Així, els participants hauran de sobreviure a una horda de zombis, combatre una poderosa intel·ligència artificial a bord d’una nau espacial o fins i tot convertir-se en un ésser eteri que desafia les lleis de la gravetat. “Tenim jocs més familiars i que no impliquen l’ús d’armes i altres que són més d’acció i treball en equip”, relata.

Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA