SUCCESSOS
Els indicis sobre la mort a l’Eixample apunten al narcotràfic
Els agents escorcollen el pis de la víctima del crim i analitzen les càmeres de seguretat en una investigació sota secret de sumari.
La víctima va rebre una ràfega de trets procedent d’una arma automàtica

Els investigadors treballen amb extrema cautela. Una de les principals hipòtesis sobre l’execució perpetrada dimarts en ple Eixample de Barcelona apunta a una venjança del crim organitzat vinculat al narcotràfic. Fonts pròximes a la investigació, però, insisteixen a mantenir la prudència: «Hi ha elements que conviden a pensar en això: la forma de l’execució i com s’ha perpetrat solen estar relacionats amb problemes de drogues, però no es pot avançar res perquè tot pot canviar», assenyalen fonts pròximes a la investigació. «Crida l’atenció, però, que és un lloc atípic per a una execució, això sí», assenyalen.
El lloc atípic és el portal del número 200 del carrer de Consell de Cent, on dimarts un home es va trobar mort a trets al portal. Eren les cinc de la tarda, en plena llum del dia i en un carrer per als vianants. Una veïna del mateix edifici encara continua en xoc: «Vaig sentir dos trets molt forts, vaig sortir del pis i vaig veure un home de cabells morenos mort i estirat de cap per avall al mig del portal». Aquesta veïna, que encara està espantada i va ser la persona que es va trobar amb el cadàver, s’estima més no dir com es diu.
«No l’havia vist mai i fa dos anys i mig que m’estic aquí –explica a aquest diari–. Semblava que ell acabava d’entrar a la finca. Va ser tot terrible». De fet, la porta del portal seguia ahir completament destrossada, i el lloc, ple de vidres trencats. Quan es van sentir els trets, ella era a casa juntament amb la seva companya de pis: «Era al mig del portal envoltat de sang i tenia un tret al cap. No vam gosar sortir, vam trucar a la policia i vam tornar a entrar a casa», explica. La seva porta, als baixos d’un edifici regi de l’Eixample amb un tou de pisos turístics –tot i que el de la víctima no estava identificat com a tal–, continuava ahir tacada de negre per la pols que va utilitzar la Policia Científica per detectar empremtes. L’acció d’aquest cos policial es va concentrar a la part posterior del portal.
Obra de sicaris
Fonts pròximes a la investigació expliquen que aquest tipus d’execucions solen ser premeditades i obra de sicaris. El fet que la zona posterior del portal hagi sigut minuciosament revisada apunta que els investigadors miren de reconstruir els moments previs als fets per comprovar si l’assassí o assassins hi havien sigut prèviament per vigilar la víctima.
L’home va rebre una ràfega de trets procedents d’una arma automàtica i una de les bales li va impactar al cap, segons informen fonts pròximes a la investigació. Va morir dins del portal mateix. Al carrer hi van trobar nombrosos casquets de bala. El cas, en mans de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) de Barcelona dels Mossos, es manté sota secret de sumari. Els agents han escorcollat el pis de la víctima i estan analitzant les càmeres de seguretat de la zona i portant a terme altres indagacions per mirar de localitzar l’autor o autors i d’esbrinar el mòbil exacte d’aquest crim. n
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya