Anar al contingut

Terrassa obre 588 expedients sancionadors de residus en els primers sis mesos del 2019

Són gairebé el mateix nombre que els oberts durant tot l'any 2018, amb 596

El Periódico

Terrassa obre 588 expedients sancionadors de residus en els primers sis mesos del 2019

Ajuntament de Terrassa (Premsa)

L’Ajuntament de Terrassa ha obert 588 expedients sancionadors de residus en els sis primers mesos del 2019. Del gener al juny, s’han obert gairebé el mateix nombre d’expedients que durant tot l’any 2018, que va tancar amb 596 expedients oberts. L’equip d’inspectors del servei de Residus ha realitzat aquest 2019 un total de 4.116 entrevistes a particulars i empreses per esbrinar l’origen de les infraccions detectades.

Dels 588 expedients oberts aquest any, vuit s’han realitzat a instàncies de la Policia Municipal, amb qui el consistori treballa de manera coordinada. “Els agents investiguen, sempre que és possible, la responsabilitat de les infraccions que troben parlant amb el veïnat i contribuint a posar fi amb la sensació d’impunitat que tenen algunes persones que fan accions incíviques”, afirmen des del consistori. Els 580 expedients restants s’han obert per a la intervenció directa del servei municipal de Residus.

Ús incorrecte dels contenidors

El 59% dels 588 expedients oberts del gener al juny del 2019 ha sigut per fer un ús incorrecte dels contenidors. També s’han imposat sancions per deixar voluminosos al carrer sense concertar-ne prèviament la recollida i per no gestionar els residus comercials d’acord amb el que dicta l’ordenança. Els barris que han registrat més expedients són els de Centre, Sant Pere Nord, Segle XX i Ca n’Aurell.

El Pacte per la Neteja i la Recollida Selectiva de Residus va recollir el compromís de l’Ajuntament de reforçar el servei i intensificar les mesures contra l’incivisme. Ara farà un any que es va activar el Pla d’Actuació Urgent d’Inspecció de Residus, arran de l’increment d’abocaments de mobles i estris al carrer i de les actituds incíviques.

El programa, que estarà vigent fins al 31 de desembre del 2019, “va servir per reforçar el servei d’inspecció amb un equip que comprova in situ, i durant tot el dia, la gestió correcta dels residus per part de la ciutadania, la detecció de conductes incíviques i la denúncia de les persones que cometen les infraccions”, expliquen des de l’Ajuntament.

Més control dels 126 punts crítics

Segons comenten des del consistori, l’equip d’inspectors ha continuat amb la vigilància continuada d’aquells punts de la ciutat on hi ha més abocaments incontrolats, bàsicament de mobles, runa i escombraries fora del contenidor, a fi d’exercir més control. Aquest any s’han detectat 126 punts crítics, a diferència dels 136 que hi havia el 2018.

En aquests sis mesos, s’han fet 3.202 inspeccions, de les quals en 845 casos s’ha constatat un estat deficient, amb presència de mobles i rebutjos a l’exterior de les bateries de contenidors. En total, s’han fet 834 intervencions en aquests punts i s’han aixecat 62 actes, que han derivat en expedients sancionadors.

En aquest temps, també s’han realitzat accions específiques en aquells punts on les incidències es repeteixen amb més freqüència. Per incrementar l’efectivitat sobre la vigilància d’aquests punts, s’han establert 10 zones on es fa un seguiment intensiu durant tres setmanes, de matí i tarda. El resultat ha sigut la realització de 885 actuacions i s’han aixecat 50 actes en aquestes actuacions, que han derivat en expedients sancionadors.

Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Temes: Ajuntaments