Resolució judicial
Terrassa guanya la segona sentència contra Bankia per les vivendes buides
L'Ajuntament té 802 expedients oberts a diverses entitats en aplicació de la Llei de l'Habitatge de Catalunya
El Jutjat Contenciós Administratiu número 12 de Barcelona notifica la segona sentència favorable a l'Ajuntament de Terrassa per la imposició de multes coercitives a entitats bancàries amb vivendes buides durant més de dos anys.
La sentència desestima així el recurs contenciós administratiu interposat per Bankia davant l'expedient sancionador que el consistori va interposar el 25 de juny de 2014 per forçar que ocupés una de les vivendes buides de la seva propietat a la ciutat.
Es tracta de la segona sentència favorable a l'Ajuntament, després que el mes de juliol passat el Jutjat Contenciós Administratiu número 10 de Barcelona notifiqués la primera sentència que donava la raó al consistori en un àmbit sense precedents.
La regidora de vivenda i mediació comunitària, Lluïsa Melgares, afirma que "és una nova victòria legal de gran transcendència que demostra que els tribunals de l'Estat estan reconeixent, una vegada més, la funció social de l'habitatge”.
“La desocupació injustificada de les vivendes constitueix un clar incompliment de la finalitat de l'immoble i, per tant, de la seva funció social. A més, l'existència de vivendes buides o desocupades suposa un increment de problemàtiques urbanes i d'exclusió social sobre les quals s'ha d'actuar urgentment a fi de protegir els drets de la ciutadania", afegeix Melgares.
Notícies relacionadesL'Ajuntament de Terrassa va ser el primer a tot l'Estat a interposar expedients als bancs amb cases i pisos buits i a imposar multes coercitives per forçar-los a ocupar-los o cedir-los com a vivenda social. Actualment, el consistori té 802 expedients oberts a diverses entitats en aplicació de la Llei de l'Habitatge de Catalunya.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya