La conversa
Djokovic: «No estic vacunat»
El tennista serbi va presentar a l’aeroport de Melbourne un certificat amb una prova positiva de covid del 16 de desembre del 2021
Tennis - Australian Open - Semi Final - Melbourne Park, Melbourne, Australia - January 30, 2020. Serbia’s Novak Djokovic reacts during his match against Switzerland’s Roger Federer. REUTERS/Hannah Mckay /
Novak Djokovic va admetre dijous passat, a preguntes de la Border Force (Força Fronterera d’Austràlia), que no estava vacunat contra la covid-19 i va presentar el certificat que s’adjunta en aquesta informació, recollit pel diari local de Melbourne ‘The Age’, en què consta el resultat positiu d’una PCR realitzada el 16 de desembre a Sèrbia, un dia abans que el número u del tennis mundial acudís a un acte institucional en què li atorgaven un segell postal. A les fotos, que el jugador va publicar al seu compte de Twitter, se’l veia sense mascareta, malgrat el resultat advers de la prova sobre el virus del dia anterior.
Aquesta és la transcripció de la conversa entre Djokovic i el funcionari australià a l’aeroport de Tullamarine, que reprodueix aquest dilluns el diari ‘The Age’ en la seva edició digital.
An honor to receive my very own Serbian stamp. Thank you to my generous country for this rare gift! I’m humbled!! Excited to share we’ll partner with the Serbian National Postal Service on @novakfoundation projects for every child to have the opportunity to attend preschool 🙏🏼 pic.twitter.com/Ww8Zma95NU
— Novak Djokovic (@DjokerNole) 17 de diciembre de 2021
ENTREVISTADOR: Gràcies. Llavors, l’hi pregunto, ¿quines són les seves raons per a aquest viatge a Austràlia?
DJOKOVIC: Soc un tennista professional i la raó principal per la qual vinc a Austràlia és per participar a l’Obert d’Austràlia a Melbourne, Victòria.
ENTREVISTADOR: Gràcies. Ara pregunta sobre la seva vacunació: ¿està vacunat?
DJOKOVIC: No estic vacunat.
ENTREVISTADOR: Per a la covid-19, ¿no està vacunat?
DJOKOVIC: No estic vacunat.
ENTREVISTADOR: Gràcies. ¿Alguna vegada ha tingut covid?
DJOKOVIC: Sí.
ENTREVISTADOR: Llavors, ¿quan va ser?
DJOKOVIC: He tingut covid dues vegades. La primera va ser el juny del 2020 i, ara, recentment. Tinc una PCR positiva del 16 de desembre del 2021.
ENTREVISTADOR: Gràcies. Perdó, ¿quina va ser la data? ¿16 de desembre?
DJOKOVIC: El 16 de desembre de 2021, també tinc els documents per confirmar-ho, que, si ho desitja, l’hi puc proporcionar.
ENTREVISTADOR: Gràcies. Faré una fotocòpia d’aquests documents.
Notícies relacionadesDJOKOVIC: Sí. Aquestes són les proves de PCR, això és, sí, així que aquesta és la positiva del 16 de desembre, de PCR.
Després de l’entrevista, que es va ampliar posteriorment amb més preguntes, Djokovic va ser incomunicat en una sala de l’aeroport de Melbourne abans de ser traslladat al Park Hotel, un centre hoteler en què es reclouen les persones que no tenen els papers en regla per mantenir-se a Austràlia i esperen ser deportades.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
