Paraigües a mà
Una borrasca atlàntica portarà un cap de setmana de pluges intenses i vent a Catalunya
Les precipitacions seran generalitzades amb especial afectació durant la segona meitat de dissabte i fins al migdia de diumenge
Una mujer se protege con un paraguas de la lluvia /
Catalunya tanca una sèrie de dies grisos i paraigua a mà amb la intensificació de les precipitacions per al cap de setmana que ve provocada per una borrasca atlàntica que se situarà al nord-oest de la península Ibèrica i els efectes de la qual es deixaran notar al nostre territori.
Segons explica Santi Segalà, cap de l’àrea de prediccions del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) en una entrevista amb EL PERIÓDICO, la situació de dissabte serà especialment convulsa perquè s’espera l’arribada d’una profunda pertorbació atlàntica que se sumarà a la situació preexistent impulsada per vents de llevant. La suma dels dos fenòmens amenaça de deixar un episodi de pluges generalitzades que, a més, podria tenir caràcter torrencial. «Serà un episodi relativament curt, que esperem que duri unes 24 hores com a màxim, però tot apunta que serà molt intens», avisa el meteoròleg, que també recorda que la predicció s’anirà afinant conforme s’acosta la data i que, per ara, tan sols s’ha emès un preavís de situació meteorològica de perill.
MAPA PRECIPITACIÓ ACUMULADA (7-9 de març del 2025) /
En definitiva, un divendres tarda amb pluges en punts crítics del territori com són les principals carreteres de l’àrea metropolitana, un dissabte en què els xàfecs aniran de menys a més per desembocar en una matinada de diumenge i fins gairebé el migdia d’intenses precipitacions per després començar a ser més residuals i esporàdiques a excepció de les Terres de l’Ebre.
Temps Pluges Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
- A cinc comarques Prova d’alerta de Protecció Civil a Catalunya: l’alarma que han rebut 5 milions de veïns de l’àrea de Barcelona
- Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
- La tarda que Lamine va fer un petó a l’escut
- El Barça s’aferra al seu atac
- Una periodista ‘d’alt impacte’ atrapada a El Ventorro
