Calor
Catalunya acomiada el setembre superant els 36 graus de temperatura
L’inusual episodi de calor que es registra aquesta setmana a Catalunya ha deixat aquest dissabte, l’últim dia del setembre, temperatures altes a tot el territori, que han arribat als 35 graus en zones de l’interior i el nord de Catalunya.
La temperatura màxima en aquesta jornada, indica el servei metereològic, ha sigut igual o lleugerament més alta que ahir, sobretot a la meitat sud del litoral i el prelitoral. L’ambient, ha indicat el Meteocat, ha sigut calorós en les hores centrals del dia, especialment en punts de la vall de l’Ebre.
Notícies relacionadesLa temperatura màxima s’ha registrat a Riba-roja d’Ebre, a la província de Tarragona, amb una màxima de 36,2 graus, segons dades del Meteocat de les 18.30 hores. També Sant Romà d’Abella (Lleida) ha anotat una altra de les màximes més altes amb 34,6 graus; i Seròs (Lleida) amb 34,5.
¿Quan podran baixar les temperatures?
El servei meteorològic preveu que aquest diumenge la temperatura sigui igual o lleugerament més alta que avui, a l’espera de dilluns, jornada en què la màxima podria començar a baixar de manera progressiva, però sense canvis radicals.
- Turisme La mitjana d'ocupació del turisme rural del Berguedà per Setmana Santa supera el 90%
- La població estrangera a la Catalunya central ha crescut més del doble en dues dècades
- El Marroc manté el lideratge com a punt d'origen de les persones estrangeres que viuen a la Catalunya Central
- Enoturisme Aquestes són les "catedrals del vi" de Catalunya, els tres cellers modernistes més impressionants del territori
- Seguretat ferroviària Els maquinistes avalen els nous horaris de Rodalies que haurien de permetre reobrir l’R4 dimarts
