Primavera tòrrida
L’Aemet assenyala el culpable del «forn ibèric» que fon Espanya
Els meteoròlegs es mullen: ¿plourà i farà tanta calor al maig?
¿Final del forn ibèric?
La península Ibèrica està immersa des de fa diversos dies (i aquest divendres arribarà al seu punt àlgid) en un episodi d’altes temperatures que sembla que farà història. La irrupció d’una massa d’aire càlid procedent del nord de l’Àfrica ha disparat els termòmetres a registres propis de juliol més que de finals d’abril.
Les màximes en zones de la vall del Guadalquivir s’han acostat als 40 graus i a la resta d’Espanya han sigut molt freqüents els superiors a 30. És el que molt meteoròlegs han batejat com «forn ibèric». Els únics punts que s’han salvat d’aquest «martell tèrmic» han sigut els pròxims a la costa, on ha fet calor però no s’ha arribat a l’extrem de zones de l’interior.
Notícies relacionadesL’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha assenyalat el responsable d’aquesta calor. En un recent tuit, l’organisme oficial afirma: «La culpa meteorològica d’aquest episodi de temperatures excepcionalment altes la té una de dorsal que la dinàmica atmosfèrica ens ha col·locat a sobre».
Les dorsals són una espècie de protuberància que descriuen la part superior dels anticiclons. L’Aemet intenta que sigui fàcil identificar-la al mapa que adjunta: «Les dorsals s’identifiquen en el camp del geopotencial (línies negres) com una ondulació en forma de muntanya».
La culpa meteorológica de este episodio de temperaturas excepcionalmente altas la tiene una dorsal que la dinámica atmosférica nos ha colocado encima.
— AEMET_Medina (@AEMET_Medina) 27 de abril de 2023
Las dorsales se identifican en el campo del geopotencial (líneas negras) como una ondulación en forma de montaña. pic.twitter.com/Vnj142d7CX
- Una fira reunirà la indústria del souvenir aquest cap de setmana
- La destitució del cap de contraintel·ligència apunta a l’existència d’un talp de la CIA
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Negociació amb el Govern Sánchez i Junqueras pacten un nou finançament que garanteix l’ordinalitat i aportarà 4.700 milions més a Catalunya
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
