Previsió meteorològica
El temps: aquest cap de setmana arriba una ‘explosió’ i els pròxims dies...
Nou episodi de 30 graus: ¿onada de calor?
Aemet: es confirmen els pitjors pronòstics per a finals de març

Aquest serà el primer cap de setmana de la primavera meteorològica i també serà el cap de setmana del tan esperat (i temut per a d’altres) canvi d’hora d’estiu. I la veritat és que el temps farà els honors amb un ambient gairebé estival, amb una ‘explosió’ de calor a diferents comunitats, temperatures molt superiors a la mitjana i sense pistes de la pluja.
A moltes comunitats aquest divendres baixaran les temperatures. Serà el contrari del que passarà a Catalunya, on s’espera que pugin a les comarques de l’interior fins a arribar a màximes pròximes als 28 graus. Dissabte, els termòmetres pujaran a les zones on hagin caigut el dia anterior. L’ascens tèrmic serà destacat a Andalusia, Extremadura i l’interior del País Basc. A les regions mediterrànies, les temperatures baixaran després d’un divendres més calorós pel vent de ponent.
Diumenge, dia 26, entrarà aire del nord i baixaran les temperatures a mig Espanya. Ciutats com Bilbao i Pamplona notaran un descens que s’acostarà als cinc graus.
Notícies relacionadesA la resta de la Península serà un altre dia gairebé estiuenc. Sevilla rondarà els 28-29 ºC de màxima aquest cap de setmana. A Múrcia fins i tot podrà fer més calor, igual que a les costes de llevant, i es pot arribar als 32 ºC diumenge.
I les previsions a mitjà termini són contundents. La setmana que ve les temperatures màximes poden pujar encara més.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers