Previsió meteorològica
Arriba la borrasca Juliette: fred àrtic i neu a Barcelona, Girona i Lleida
La Aemet avisa que estaran sota risc de temperatures mínimes de fins a -10ºC i una caiguda de les cotes de neu

La borrasca Juliette, desena de la temporada, posarà aquest dilluns en alerta per fred més de 30 províncies, amb temperatures de fins a -10ºC, i per nevades a una desena de províncies, entre les quals les Balears amb risc extrem (vermell), segons el pronòstic de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Una massa d’aire molt fred, d’origen àrtic, entrarà pel nord-est peninsular des de la tarda d’aquest diumenge, que provocarà un descens acusat de les temperatures diürnes, tret de l’interior de Catalunya i el nord-est d’Aragó, si bé la baixada de temperatures més gran es produirà aquest dilluns.
Així, aquest dilluns es preveu un descens generalitzat de les temperatures diürnes, més acusat a la meitat est peninsular i les Balears. És probable que no se superin els 5ºC en àmplies zones de la meitat nord peninsular. En aquest context, les temperatures nocturnes, que ja comencen aquest episodi de fred intens amb gelades en àmplies zones de la Península, descendiran aquest dilluns a gran part del territori.
En aquest context, una trentena de províncies de 12 comunitats autònomes estaran en risc per temperatures mínimes. Almeria, Granada, Jaén, Terol, Saragossa, Burgos, Lleó, Palència, Salamanca, Valladolid, Zamora, Albacete, Ciudad Real, Balears, Conca, Guadalajara, Toledo, Ourense, Madrid, Múrcia, Navarra, la Rioja, Alacant, Castelló i València tindran alerta groga, mentre Osca, Àvila, Segòvia, Sòria, Barcelona, Girona i Lleida, amb mínimes de fins a -10ºC.
El descens tèrmic implicarà una caiguda de les cotes de neu al nord-est peninsular, que afectarà tota la Península dilluns, cosa que farà que pràcticament tota la precipitació que caigui sigui en forma de neu. Osca, Cantàbria, Burgos, Sòria, Barcelona, Lleida, Tarragona, Guipúscoa, Àlaba, Biscaia i la Rioja estaran en risc per aquest fenomen.
A més, les nevades provocaran una situació especial a les Balears, que estarà en risc extrem a Mallorca, centrant-se en la serra de Tramuntana, on entre dilluns i dimarts es podran acumular uns 50 centímetres de neu a partir dels 400 metres. Les Balears també tindran alerta groga per pluges i taronja per vent i onatge.
Precisament, el vent també posarà en risc Osca, Terol, Tarragona, Girona, Castelló i Melilla, que també tindrà avís per fenòmens costaners junt amb Tarragona, la Corunya i Castelló. A Girona, l’alerta per onatge serà taronja.
A partir de dimarts
El temporal de baixes temperatures, forts vents, nevades i onatge provocat per la borrasca Juliette continuarà dimarts, 28 de febrer, si bé aquest dia s’espera una recuperació de les temperatures diürnes. Així mateix, les temperatures nocturnes continuaran descendint a la meitat sud-oest peninsular dimarts i s’estendran les gelades a pràcticament tota la Península, tret de zones litorals i el sud-oest peninsular.
A partir de dimecres l’esmentada massa d’aire fred començarà a retirar-se i amb aquesta hi haurà una recuperació gradual de les temperatures. Paral·lelament, a nivells més alts, una baixa inestabilitzarà l’ambient al nord de la Península i a l’àrea mediterrània.
Segons l’Aemet, és probable que aquest episodi de baixes temperatures comenci a remetre dijous 2 de març, tot i que les mínimes presentaran valors per sota del normal, almenys, fins al cap de setmana.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE