Previsió meteorològica
Arriben les restes del ‘Danielle’ a Espanya: així ens afectarà a partir d’aquest cap de setmana
El ja exhuracà arribarà a la península Ibèrica en forma de borrasca atlàntica acompanyada de precipitacions abundants, forts vents i possibilitat de tempestes en tot el territori

Les probabilitats són, això, probabilitats. Una mesura de certesa en la qual tots els aspirants tenen la seva butlleta i no sempre s’emporta el premi el que ha aconseguit més números.
El ja exhuracà Danielle tenia en el moment que es va originar una sèrie de trajectòries que ja incidien en l’inusual de la seva concepció (ubicat a una latitud per sobre de l’habitual) i del seu desplaçament (en direcció a Europa, res sorprenent, però sí menys probable). I de totes aquestes trajectòries i models de pronòstics meteorològics, només un 10% concebia que arribés a la península Ibèrica.
Finalment, ‘Danielle’ es deixarà sentir al nostre territori. No serà ni com a huracà, ni com a cicló tropical, però sí com una borrasca que deixarà, d’una banda, intenses, abundants i molt necessàries pluges en un territori assolat aquest 2022 per la sequera, i, de l’altra, la seva influència i potència comportarà prèviament una pujada de les temperatures que ens recordarà que aquest estiu de xifres rècords encara segueix candent.
⚠️Nota informativa por cambio de tiempo significativo.
— AEMET (@AEMET_Esp) 9 de septiembre de 2022
Después de un fin de semana muy caluroso, la llegada de una borrasca (que en su momento fue el ciclón tropical #Danielle) dejará lluvias abundantes y un descenso notable de las temperaturas.
👇 pic.twitter.com/g96HU39bHh
Una borrasca d’intenses pluges
La previsió actual és que el cicló tropical continuï perdent força per acabar per convertir-se en una gran borrasca atlàntica que escombri d’oest a est la península Ibèrica a partir de la tarda/nit de diumenge.
Abans, ja des d’aquest divendres, alguns flancs passaran pel nord-oest –Galícia i la cornisa cantàbrica més occidental–, però el cúmul més gran de precipitacions seria a final de setmana.
Allà on afectin aquestes pluges comportarà també un descens acusat de les temperatures, tot i que això serà a partir de dilluns, tornant a situar els termòmetres en una línia mitjana del que ve a ser un mes de setembre.
‘Danielle’ regarà principalment la meitat oest i central d’Espanya, amb pluja abundant, mala mar, forts vents i possibilitat de tempestes, i en menor mesura ho farà al sud i l’arc Mediterrani.
Serà un episodi de precipitacions i inestabilitat que tindrà el seu zenit entre dilluns i dimarts, però que probablement s’allargarà fins, com a mínim, dimecres.
Però abans, més calor
Notícies relacionadesLes pluges abundants seran l’efecte més destacat que ens deixarà el ‘Danielle’, però no serà l’únic.
Prèviament, passarem per una altra de les conseqüències que comporta un fenomen de les dimensions del ‘Danielle’, antagònic del que resulta d’una borrasca: l’efecte arrossegament del cicló tropical empenyerà vents del sud cap al nord que farà repuntar els termòmetres fins que arribi el front de precipitacions. Un cap de setmana de calor intensa en consonància al de les últimes setmanes.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys