Previsió meteorològica

Temps a Catalunya avui, dijous, 7 de juliol: el retorn del sol

  • ¿Què és el flaix de calor?

  • De la calitja al meteotsunami: aquests són els fenòmens que ens han assolat els últims mesos

Temps a Catalunya avui, dijous, 7 de juliol: el retorn del sol
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Després d’un dimecres realment agitat, amb pluja, tempestes, calamarsa i vent, Catalunya disfrutarà aquest dijous, 7 de juliol, del retorn progressiu de l’ambient estiuenc i assolellat.

Les restes de núvols que s’han vist durant la matinada i primeres hores del matí aniran desapareixent. Tot i això, a partir del migdia creixeran núvols d’evolució diürna en zones muntanyoses del nord. Al vessant nord del Pirineu hi haurà núvols baixos al començar i a l’acabar el dia. Durant la matinada han caigut quatre gotes en diversos punts del nord del país. Hi haurà boira o boirina en punts de la depressió central.

El pas de les tempestes de dimecres ha refrescat l’ambient. Amb el pas de les hores i el retorn progressiu del sol, els termòmetres aniran remuntant i les màximes pujaran lleugerament, una mica més a les comarques de l’oest.

Notícies relacionades

L’Empordà, especialment al nord del Cap de Creus, registrarà ratxes fortes de vent. A les Terres de l’Ebre hi haurà vent fort fins al migdia.

L’estabilitat ha arribat per quedar-se uns quants dies. No es preveuen canvis de temps imminents. Estabilitat, sol i calor per diversos dies.