Humor
Reviure l’humor ‘chanante’
Atresplayer estrena demà la sèrie ‘Rafaela y su loco mundo’, una delirant comèdia surrealista amb Aníbal Gómez i Joaquín Reyes.
En els últims anys, els millors representants a Espanya de l’humor surrealista han sigut Joaquín Reyes i la seva troupe. Programes com La hora chanante i Muchachada nui van donar bona fe d’això i, de passada, van llançar a tota una generació de còmics que després s’han anat llaurant una fructífera carrera a la televisió: Raúl Cimas, Ernesto Sevilla, Carlos Areces, Julián López, Pablo Chiapella, Aníbal Gómez... Aquest últim recupera l’esperit d’aquells programes que els van llançar a la fama en la seva primera sèrie com a showrunner, Rafaela y su loco mundo, que estrena la plataforma Atresplayer aquest diumenge.
Aquesta delirant comèdia adapta un llibre del mateix Gómez i rescata alguns personatges que va crear per a Muchachada nui el seu company en el duo musical Ojete Calor, Carlos Areces. La sèrie ret homenatge al món dels adolescents des d’una perspectiva humorística i bastant passada de voltes, amb moltes reminiscències a l’univers chanante. De fet, compta amb alguns dels seus actors, com Areces, Joaquín Reyes, el mateix Gómez i Ernesto Sevilla (aquest últim com a director).
Notícies relacionades"Una de les coses que no tan sols no rebutjo, sinó que abraço, són els arquetips. Tots aquests clixés del món adolescent, especialment tots els que ens han arribat a través del cine americà", reconeix Gómez.
Les protagonistes són una adolescent idealista i valenta, la Rafaela del títol (Ingrid García-Jonsson), i les seves tres millors amigues: la Corpus, que és la guapa (Gómez); la Debo, la intel·lectual (Reyes), i la Chelo, la ingènua (Areces). "La comèdia no està en què siguem uns homes que fan de noies, sinó en què som tres còmics de mitjana edat interpretant unes adolescents", recalca el creador de la sèrie.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mobilització dels docents Vaga a l'educació a Catalunya: ¿On és avui dimarts i on toca demà dimecres?
- El dia 16 ‘Crims’ torna a TV3 amb set històries marcades per l’engany
- Kilian Jornet, als 38 anys, se sincera: "Hi va haver mesos en què no pagava el lloguer per poder córrer"
- Extraviat des del 2018 El rètol de la plaça de Barcelona dedicada al creador de l'‘estelada’ apareix a la venda a Wallapop
- Estudi científic Les restes de pesticides, fàrmacs i productes químics envaeixen els oceans: les costes concentren fins a una cinquena part de la pol·lució
