TELEVISIÓ I MAS
Les teles i les seves marques
T enim moltes televisions – ¿massa?– , però no totes amb una bona marca. Durant molts anys La 1 es va anomenar popularment "la normal", en l’època en què només n’hi havia dues, amb programes mítics de la casa com ara Informe semanal, Cesta y puntos o Los payasos de la tele. Després vam saber que els pallassos de veritat no van ser Gaby, Fofó i Miliki, sinó els gestors d’aquella casa que durant dècades va gestionar el franquisme.
En l’època en què Ramon Colom dirigia l’ens públic es va batejar, per a mi amb encert, com La Primera. Ignoro com, i per què, es va deixar escapar aquesta marca. La 2 va ser el segon canal de TVE i va començar les seves emissions el 1965. Durant els seus primers anys emetia des de les set del vespre fins a mitjanit. Va ser batejada des dels inicis com la UHF, en termes populars la Uachefe, i rebia aquest nom perquè aquest era el tipus de freqüència en què se sintonitzava. Posteriorment es va denominar "la segona cadena", i ja fa anys que ha escurçat el seu nom com La 2.
Des de l’octubre passat les emissions a Catalunya de La 2 estan sota la marca La 2 Cat. Malgrat els escassos sis mesos d’existència, crec que és una marca que en un temps rècord està més que consolidada, tant pels professionals com pels espectadors, si bé jo tinc la impressió que La 2 Cat ha estat a casa tota la vida. D’acord: tota, no. Però l’essència de La 2 Cat va començar a finals dels 60, amb desconnexions i programassos com Giravolt, Vostè pregunta i tants d’altres. Avui, La 2 i La 2 Cat conviuen a la mateixa casa i en la mateixa freqüència.
Notícies relacionadesTV3 arriba als 43 anys el setembre vinent i és una marca històrica, admirada i reconeguda internacionalment. L’aparició de la marca 3Cat batejant propostes digitals de la casa dona lloc a algunes confusions i sospito que la gent del carrer no ha comprat el nom.
Si obrim el meló del canal SX3 (¡quina marca tan impronunciable!) descobrim que és el succedani d’aquell Canal 33, que reparteix els seus continguts així: l’S3 per a preescolar, l’X3 per a adolescents i un 33 nocturn dirigit a adults, que inclou l’emissió del gran programa La renaixença, de Peyu, que sens dubte mereix un millor embolcall. He parlat amb alguns professionals de la casa i directament no ho entenen. Per això crec que convindria explicar millor aquesta marca a la ciutadania. O directament rebatejar-la.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Automoció Seat no preveu reduir la plantilla per aconseguir objectius de rendibilitat
- Accident ferroviari La Comissió Europea evita assenyalar culpables en l’accident d’Adamuz
- Mercat laboral Saiz rebutja que la llei d’estrangeria prioritzi migrants qualificats
- Aerolínia en transformació Iberia planteja un ero voluntari per a 996 empleats, el 9% del personal
- Associació d’afectats. «Retre homenatge» Els familiars de les víctimes es manifestaran a Huelva
