TU I JO SOM TRES
Coneixement al voltant d’una rosca

Operació rodona, la d’Antena 3. Tarda, nit i matinada al voltant d’una rosca. Han construït gairebé quatre hores de televisió amb audiències fabuloses. El premi aconseguit pel concursant de Pasapalabra Óscar Díaz és suculent, 1.816.000 euros, però, com passa als casinos, és la banca (en aquest cas la cadena) la que sempre s’endú la millor tallada.
Cal fer una precisió. El 1954, el Tribunal Suprem dels Estats Units d’Amèrica va decidir que els concursos de la televisió no són jocs d’atzar, sinó de coneixement. Aquest dictamen, ratificat per la Federal Communications Commission v. American Broadcasting, va obrir la porta a l’excel·lència cultural dels concursos, separant-los de la frivolitat del simple entreteniment. Saber –no endevinar, que és una altra cosa– el nom de l’arquitecte que va dissenyar el 1927 la Casa Wenhold de Bremen té mèrit. Amb aquest encert l’Óscar va tancar el cercle i es va endur el premi. Una hora abans d’aquesta final, a El hormiguero Pablo Motos li va fer la seva rosca particular i li va preguntar qui va ser el president de Madagascar entre el 2002 i el 2009. L’Óscar va respondre immediatament: "Ravalomanana". Prodigiós.
Notícies relacionadesD’aquest pas dels dos concursants finalistes (Óscar i Moisés) per El hormiguero a mi m’ha semblat admirable que bé que dissimulaven. La final, que venia després, estava gravada anteriorment, com és habitual. O sigui, que quan estaven amb Motos tots dos ja sabien qui era el guanyador. Van fer una simulació perfecta. El Moisés, fins i tot sabent que havia perdut contra l’Óscar, va estar animadíssim, il·lusionat, pletòric. És difícil enganyar un primer pla de la càmera: la brillantor dels ulls, un gest, una ganyota d’irrefrenable tristesa... Però res, van saber mantenir el misteri.
Pasapalabra és un tipus de concurs llarg i treballós. A Atrapa un millón o ¿Quién quiere ser millonario?, en una sola sessió et pots endur una picossada, tot i que puntualment. A Pasapalabra cal picar molta pedra. Com obrers. L’Óscar, per exemple, hi ha concursat, cada dia, des del setembre del 2023. A mi em va agradar quan Motos va preguntar al perdedor, Moisés, quina paraula el subjuga més de les milers que ha estudiat i que ha hagut de memoritzar al cervell. Va contestar: "Conticinio, que és aquella hora de la nit en què tot està en silenci".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán