El pròxim estiu
HBO Max i Discovery+ es fusionaran en una única plataforma
El nou conglomerat és propietari de marques tan populars com HBO, CNN, Warner Bros., Eurosport i DC Comics

Les marques HBO Max i Discovery+ es fusionaran en una única plataforma de ‘streaming’ que començarà a operar a l’estiu del 2023, va anunciar aquest dijous el conseller delegat (CEO) de la nova companyia Warner Bros. Discovery, David Zaslav.
Es desconeix el nom amb què es comercialitzarà aquesta nova plataforma que, d’entrada, naixerà amb una base d’usuaris superior als 90 milions arreu del món al combinar els dos serveis ja existents.
HBO Max, llançat fa dos anys amb l’objectiu de convertir-se en la principal competència de Netflix i Disney+, suma en l’actualitat 76,8 milions d’usuaris als EUA., Europa i Llatinoamèrica. Per la seva banda, Discovery+ compta amb uns 24 milions de subscriptors, principalment als Estats Units.
El nou servei unirà els catàlegs de WarnerMedia i Discovery, que van iniciar un procés de fusió aquesta primavera per convertir-se en el segon grup mediàtic més important d’Amèrica del Nord, només per darrere de The Walt Disney Company.
Així, el nou conglomerat és propietari de marques tan populars com HBO, CNN, Warner Bros., Eurosport i DC Comics, que passaran a integrar la programació de la nova plataforma.
«Al cap i a la fi, posar tot el contingut junt era l’única manera de fer aquest negoci viable», va explicar el cap d’estratègia de ‘streaming’, JB Perrete, durant una trucada amb inversors.
Signes de saturació
La unió dels dos serveis arriba en un moment en què el mercat del ‘streaming’ està començant a mostrar els seus primers signes de saturació. Netflix acumula dos trimestres seguits amb pèrdues de clients; la plataforma CNN+ va clausurar el seu servei un mes després del seu debut i altres apostes com Apple TV+ no acaben d’arrencar malgrat comptar amb inversions milionàries.
Possibilitat d’anuncis
Al respecte, Zaslav va avançar que el seu grup ja treballa amb la idea d’oferir una subscripció més barata, fins i tot gratuïta, a canvi d’anuncis, el mateix que Netflix implementarà l’any que ve.
Les ensopegades que les plataformes s’estan trobant han portat que els estudis de Hollywood canviïn l’estratègia que van començar durant la pandèmia i tornin a apostar per les estrenes exclusives en cines perquè les pel·lícules resultin rendibles.
Notícies relacionadesAquesta mateixa setmana, la factoria va decidir cancel·lar l’estrena de ‘Batgirl’, un film ideat per llançar-se per HBO Max, després d’invertir 90 milions de dòlars en el seu rodatge.
«La nostra estratègia ha canviat l’últim any i reflecteix la importància, però no la dependència, de l’‘streaming’», va assegurar Zaslav.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."