Servei de ‘streaming’

La ‘passió turca’ continua amb una ‘app’ en espanyol de sèries d’èxit

Kanal D Drama porta a Espanya les millors ficcions de Kanal D per veure en una gran varietat de dispositius i doblades al 100%

fatmagul

fatmagul

2
Es llegeix en minuts
Inés Álvarez
Inés Álvarez

Periodista

Especialista en programes de televisió i sèries

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Com va ocórrer fa 40 anys amb la irrupció dels culebrons llatinoamericans, Espanya viu des de fa tres anys una febre per les sèries turques. La irrupció el 2018 de l’exitosa ficció ‘Fatmagül’ a la nostra televisió va desencadenar aquesta ‘passió turca’ que continua en els nostres dies, i que rebenta les audiències a les cadenes generalistes espanyoles als seus diferents canals, principalment a Antena 3 (‘Mujer’, ‘Mi hija’) i en menor mesura a Mediaset (‘Love is in the air’). Fins al punt que ha trobat el seu buit inclús a la cadena autonòmica catalana TV-3, que fa poc estrenava ‘Germans’.

Però el que proposa el servei de ‘streaming’ Kanal D Drama, que després del seu pas pels EUA i Llatinoamèrica acaba d’arribar a Espanya, és ficció turca doblada al 100% a l’espanyol (neutre). Un total de 4.000 hores de programació, amb quatre títols que s’emeten diàriament de dilluns a divendres i 19 més que es poden veure d’una tirada (‘Fatmagül’, ‘Las mil y una noches, Mi vida eres tú’, ‘Más allá de las nubes’, entre d’altres). Totes ficcions que estan protagonitzades per actors i actrius ja molt coneguts a Espanya. com Beren Saat (Fatmagül), Kerem Bürsin (‘Love is in he air’), Bugra Gülsoy (‘Fatmagül’, ‘Mi hija’) i Hait Ergenç (‘Las mil y una noches’), entre d’altres.

Segons explica Francheska León de la Barra, directora de Màrqueting i Comunicació de Kanal D Drama, que les sèries produïdes a Turquia, segon país exportador de televisió a nivell mundial, hagin creat una nova categoria de ficció, una barreja de culebró nord-americà, telenovel·la i sèrie, es deu a diversos factors. En primer lloc que «tracten sobre temes universals de sempre que es desenvolupen en entorns moderns i que transporten el telespectador». I aquest és precisament un altre dels factors. «Part de l’èxit és que tenen l’habilitat de transportar a l’audiència el que és el món i la cultura turca». 

Notícies relacionades

«També hi tenen molt a veure els personatges que les protagonitzen, «dones fortes, lluitadores, que sempre estan a l’avantguarda», en les quals es veu reflectit aquest públic majoritàriament femení (d’entre 35 i 45 anys, principalment, en el cas de Kanal D Drama). Una altra raó rau «que tenen un valor de producció molt més alt que una telenovel·la tradicional, ja que fan ús de localitzacions exteriors i una mica més exòtiques que un estudi de televisió.

 La nova ‘app’, que no necessita subscripció a una operadora de pagament, pot ser descarregada de l’Apple App Store i Google Play per a dispositius mòbils i tauletes habilitades per a reproducció via Chromecast, i aviat també a Roku, Amazon Fire TV i televisors intel·ligents Samsung. La tarifa és de 3,99 euros al mes. 

Temes:

Sèries