TU I JO SOM TRES
La crítica de Monegal: Un paella d’arròs al ‘Telenotícies’, ¡volant!

Veig que al ‘TN migdia’ (TV-3) s’han vist obligats a donar finalment una pinzellada sobre la colla pessigolla que dimarts es va endrapar una paella d’arròs a la Catalunya Nord, i es van fer aquella gloriosa foto que, sent un grup de 21, cap porta mascareta, o sigui, tots amb el morro a l’aire.
Dic que TV-3 s’ha vist obligada finalment a treure-ho perquè en seu parlamentària ja hi ha hagut interpel·lacions i queixes del comuns, PSC, PP, Cs i Vox, assenyalant que el vicepresident Puigneró, participant de la foto, és un polític totalment irresponsable. Ha donat una imatge deplorable –assenyalaven– en ple rebrot de la pandèmia, i quan estan prohibides les reunions de més de 10 persones.
Fins aquí, la informació sobre el cas. Anem ara al que és televisivament rellevant, o sigui, com TV-3 ens ho ha explicat. Cap d’aquestes interpel·lacions parlamentàries han sigut ensenyades. Només han dit que la foto «ha generat controvèrsia», i sobre Puigneró van afegir que l’oposició «l’ha criticat i li ha demanat explicacions». No han informat de l’advertència que li va llançar el seu company al Govern, el conseller Argimon, dient-li en seu parlamentària: «Tothom ha de complir les normes, i més un responsable polític». Tampoc no han dit ni piu sobre les protestes de persones rellevants, com les del president del Col·legi de Metges de Barcelona, el doctor Jaume Pedrós.
Per al que sí que ha servit aquest ‘Telenotícies’ és per transformar-se en portaveu del vicepresident Puigneró. La mateixa presentadora del ‘TN’ ens detallava, en aquest cas sí, amb molta rotunditat: «El vicepresident afirma que és una qüestió d’àmbit privat i que es complien les mesures que decreta el Govern francès».
¡Ah! Aquesta tasca que fa contínuament TV-3, instituint-se en agent de premsa al servei de qualsevol notable processista que cometi alguna infracció, actua com un ‘trompe-l’oeil’ a la parròquia que els està mirant.
Notícies relacionadesD’una banda, tapen i silencien el que no els agrada, de l’altra, publiciten, defensen i remarquen el que els interessa, i així van dibuixant un paisatge irreal i manipulat. El missatge que es desprèn de la colla de la Catalunya Nord està molt clar: els que endrapen l’arròs són ells, a nosaltres només ens queda mirar.
¡Ahh! Els desitjo un bon agost. Al setembre, si vostès ho desitgen, tornarem a trobar-nos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Siderúrgia Celsa suspèn la cerca d’un soci espanyol després del refús de Criteria
- Perfil García-Milà, la macroeconomista que no perdia mai el cap
- Promoció Catalunya es recolza en la gastronomia per a la campanya turística del 2025
- Energia Corredor afirma que el Govern ha demostrat confiança en Red Eléctrica
- El sistema bancari El BBVA manté l’opa sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern