ACORD TELEVISIU

MotoGP abandona Movistar TV i cedeix els seus drets a la plataforma Dazn

El nou servei d'esports en 'streaming', que aviat arribarà a Espanya, té una tarifa única de 9,99 euros al mes

No es descarta que els nous amos dels drets de TV per a Espanya comparteixin el senyal amb la tele de Telefónica

zentauroepp45876835 motogp tv foto  emilio p rez de rozas181113095649

zentauroepp45876835 motogp tv foto emilio p rez de rozas181113095649

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Tal com va avançar EL PERIÓDICO DE CATALUNYA el 8 d’agost,EL PERIÓDICO DE CATALUNYA la companyia Dorna Sports, organitzadora del Mundial de MotoGP, no renovarà el seu acord amb Movistar TV, i acaba de concedir els drets de televisió de les pròximes tres temporades (2019-21) per a Espanya a la companyia Dazn (es pronuncia "dazone"), nova plataforma de televisió en‘streaming’.Aquesta nova oferta, coneguda com la Netflix de l’esport, probablement decideixi (com ha fet en alguns dels països en els quals s’ha instal·lat recentment) compartir el senyal amb altres operadors; entre els quals hi podria ser de nou Movistar TV, posseïdora fins ara dels drets de TV per a Espanya en el pagament per visió (PPV).

Dazn, que utilitzarà el popular i atractiu Mundial de motociclisme, amb quatre grans premis a Espanya (Jerez, Barcelona, Alcanyís i València) i bona part dels millors pilots del campionat per treure la seva plataforma a Espanya. Així, vol repetir el ‘boom’ que ha significat a Itàlia el seu naixement, gràcies a una mòdica tarifa única de 9,99 euros al mes, amb la qual els aficionats a l’esport gaudiran de multitud d’esdeveniments: des dels grans campionats de futbol fins a MotoGP. El primer mes de prova s’oferirà gratuïtament i amb la possibilitat de donar-se de baixa quan ho desitgin.

 Una càmera seguint la carrera de Moto3 en el circuit txec de Brno. / Alejandro Ceresuela

A més, Dazn incorporarà a la seva oferta el Mundial FIM de Superbikes i també ha avançat que hi haurà emissions dels seus drets del Campionat del Món en televisions en obert, tot i que encara sense precisar com serà aquesta cessió sense codificar.

“Dazn ha nascut amb el desig d’oferir els millors esports a un preu accessible a tots els aficionats, donant la possibilitat de pagar una tarifa barata a milions d’aficionats”, va assenyalar recentment James Rushton, CEO de la companyia britànica de Perform Group (propietària de Dazn), que oferirà les seves imatges en tota mena de dispositius, des dels ‘smart TV’ (televisors connectats a internet), ordinadors, ‘smartphone’, tauletes i, fins i tot, consoles de joc tipus PlayStation.

Segons ha declarat Simon Denyer, CEO de Dazn Group, "oferim als aficionats exactament el que desitgen; accés flexible i assequible als esports que els apassionen. Ens sentim molt satisfets de col·laborar amb aquestes entitats visionàries propietàries dels drets per accedir a un nou mercat europeu de gran escala i estem impacients per presentar més esports de primer nivell abans del llançament el 2019".

Per la seva banda, Manel Arroyo, Managing Director de Dorna Sports, es mostra satisfet de "començar aquest nou capítol en la història de MotoGP. Estenem el nostre agraïment a Movistar, amb qui experimentem per primera vegada amb les plataformes de TV de pagament a Espanya, i després d’una associació reeixida, MotoGP™ i Dorna comencen una nova era amb Dazn".

Per Arroyo, "la combinació d’una transmissió en 'streaming' líder a tot el món, contingut 'on demand' i una cobertura en obert reconceptualitzarà la manera com la nostra audiència espanyola podrà accedir i disfrutar de la MotoGP. Acostarà l’esport a cada aficionat i ens permetrà créixer i ampliar la nostra audiència a Espanya com mai abans. Estem segurs que Dazn, amb la seva increïble visió i experiència, serà el soci perfecte per a MotoGP en el futur", ha assegurat el directiu de Dorna.

Per al 2019

L’acord amb Dazn Espanya, el llançament del qual es produirà a començaments del 2019, tanca definitivament els sis grans contractes de MotoGP pels tres propers anys amb British Telecom a Anglaterra, amb Sky Itàlia, l’NBC (als EUA, on aquest any acaba l’acord amb beIN Sports), Servus TV (la televisió d’alta qualitat i difusió des que va ser adquirida per Red Bull, a Alemanya) i Canal+ França, donant-se suport en la tirada que provoca Johann Zarco,Johann Zarco estrella francesa de MotoGP, que la temporada que ve serà el líder de l’equip oficial de la poderosa marca austríaca KTM.

Notícies relacionades

Abans de desvincular-se de Movistar TV i firmar amb la nova plataforma Dazn, Dorna Sports va estar estudiant la possibilitat d’afrontar per si mateixa la difusió del campionat del món de motociclisme a través del seu excel·lent MotoGP.com, la que s’ha de considerar la primera OTT (Over The Top, televisió que arriba a través d’internet sense grans inversions ni infraestructures), ja que el seu naixement data de l’any 2000. L’OTT del Mundial ja funciona al màxim a Espanya (2.000 abonats, però està 'capada' per protegir Movistar TV) i es rellançarà, a Alemanya, com a complement de Servus TV.

A partir d’ara, una vegada anunciat l’acord de Dorna Sports amb Dazn España, que tindrà els drets de TV les tres pròximes temporades, s’obre un autèntic ventall de possibilitats, ja que la nova plataforma de ‘streaming’ sempre està oberta a compartir el senyal dels seus esdeveniments amb altres televisions de pagament; i probablement, com ja passa a Itàlia amb altres cadenes de TV, un d’aquests acords sigui amb Movistar TV, que, en aquests moments, té la majoria de grans esdeveniments esportius contractats. A excepció de les motos, que acaba de perdre.

Temes:

Dazn