DRETS AUDIOVISUALS
Movistar+ compra la Champions a Mediapro
La plataforma de Telefónica adquireix la competició continental del 2018 al 2021 per més de mil milions d'euros

zentauroepp31079753 madrid 15 09 15 deportes futbol champions league real 180628190713
Movistar+ ha fet el ple en els drets d’emissió de les competicions més importants al mercat audiovisual espanyol. Després d’adjudicar-se dilluns passatels millors lots de partits de les Lligues del 2019 al 2022Lligues del 2019 al 2022, la televisió de pagament de Telefónica ha tancat aquest dijous, 28 de juny, un acord amb Mediapro Mediapro per a l’adquisició dels drets d’emissió de la UEFA Champions League i la UEFA Europa League per al mercat residencial espanyol en les pròximes tres temporades (2018-2021) per 1.080 milions d’euros.
Si se suma aquest import als 2.940 milions d’euros que Telefónica ha pagat pels dos lots de la Lliga (els vuit millors partits per jornada i el denominat El Partidazo, durant tres temporades), l’operadora espanyola ha desemborsat en menys d’una setmana la gran quantitat de més de 3.000 milions d’euros. Cal tenir en compte que, a més del futbol, també té els drets en exclusiva de competicions com la Lliga de bàsquet i handbol i delsMundials de Motos i F-1.
Segons ha informat Telefónica la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la formalització d’aquest acord (amb el qual Telefónica té el 100% dels drets del futbol de pagament almercat residencial) està supeditada a la preceptiva autorització de la UEFA que s’espera per als pròxims dies.
Des de Telefónica van indicar que una de les "claus" d’aquest contingut és que, a partir d’aquesta temporada, els partits de la UEFA Champions League es veuran a Espanya a través de plataformes de pagament, i desapareixerà l’habitual partit que oferien els canals en obert (fins ara Antena 3 i TV-3Antena 3 i TV-3). En el cas de la UEFA Europa League, Mediapro s’ha reservat emetre en obert un partit per jornada.
Des de Mediapro també assenyalen que mantenen els drets de la Champions en el sistema OTT (internet) i també l’explotació dels drets als establiments públics (bars). Aquesta última modalitat també la tenen per a la Lliga.
Notícies relacionadesTelefónica ha precisat que, en l’acord firmat amb Mediapro, s’estableix que compartiran els ingressos publicitaris dels nous canals que es posin en marxa en les pròximes setmanes per a l’emissió d’aquestes competicions, però precisa que aquests canals tindran "el segell Movistar".
El president de Telefónica España, Emilio Gayo, ha afirmat que "l’adjudicació dilluns passat dels principals lots dels drets de LFP ha portat Telefónica a consolidar la seva aposta per la televisió amb un dels continguts més seguit pels nostres clients, i ha completat la seva oferta amb la Champions i l’Europa League".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Tramitació La nova ordenança de civisme supera el primer tràmit
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026