AUDIÈNCIES
'Merlí' s'acomiada en gran
L'últim episodi de la sèrie de TV-3 lidera la nit a Catalunya i eclipsa 'Operación Triunfo'
zentauroepp41601140 l ltima classe de filosofia i els alumnes volen fer a merl180116094403
Tal com era d'esperar en vista del seu exitós recorregut, l'últim i definitiu episodi de la sèrie de TV-3 Merlí va ser tot un èxit d'audiència a Catalunya, i va deixar en un segon pla l'altre gran èxit de la temporada televisiva: el concurs musical de TVE-1 Operación Triunfo.Operación Triunfo
TV-3 va esprémer al màxim l'adeu de Merlí, al programar un especial sobre la sèrie just abans de la seva emissió, una aposta que s'ha demostrat encertada. Segons dades d'audiència de Kantar Media, l'especial La nit de MerlíLa nit de Merlí va ser el més vist del prime time a Catalunya, amb una mitjana de 623.000 espectadors i un 19,8% de quota. A continuació es va col·locar l'episodi en si de la popular sèrie, que, malgrat el seu més que sorprenent i comentat final, va congregar 620.000 incondicionals (22,2%).
Aquest èxit d'audiència va fer que l'altre gran èxit dels dilluns, Operación Triunfo, quedés en un segon pla, amb una mitjana de 342.000 seguidors (18,5%). Això sí, quan es va acomiadar Merlí, OT es va apoderar de la nit i part de la matinada.
En el conjunt d'Espanya, i sense haver de competir amb el professor de Filosofia de TV-3, el talent show musical de la primera cadena estatal sí que va ser l'estrella del prime time tardàprime time (va començar a les ¡22.42 hores!), amb una mitjana de 2.314.000 teleespectadors (18,8%).
Això sí, no va ser el programa més vist del dia, un tron que ha tornat a ocupar un dels programes més populars de les últimes temporades: El hormiguero. El xou de Pablo Motos a Antena 3Pablo Motos a Antena 3, que aquest dilluns, 15 de gener, va tenir com a convidades les actrius Carmen Maura i Candela Peña, va tenir una mitjana de 2.528.000 persones (13,2%), de les quals 311.00 (10%) eren a Catalunya.
El principal perjudicat per la pinça d'OT i Merlí va ser la sèrie d'Antena 3 Apaches, producció pròpia de caràcter dramàtic que va enganxar 1.672.000 persones (10,4%). D'aquest total, només 156.000 espectadors (6,4%) van seguir aquesta obra des de Catalunya.
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- MEDI AMBIENT La Guàrdia Civil ratifica que les dades de la incineradora del Besòs són "incoherents"
- Perfil Yin Tongyue: L’empresari que va confiar en Barcelona per entrar a Europa
- Viatge al passat iber
- FIRA Berga treu les tendències de moda al carrer demà
- patrimoni Un mirador privilegiat de Manresa amb història
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- agenda de BARCELONA Roses i literatura per a un gran Sant Jordi