GESTA DE LA SÈRIE MÉS LONGEVA
'Cuéntame...' compleix 300 capítols amb un petit especial i la continuïtat assegurada
'Saber y ganar' i 'Cine de barrio' se sumen també a la celebració de la màgica xifra, que seguirà incrementant-se amb una altra nova temporada tret que es produeixi un enfonsament sobtat

undefined33020408 television cu ntame c mo pas se convierte en la160302192211 /
La incombustible 'Cuéntame cómo pasó' (dijous, 22.15) arriba al seu capítol 300 amb la tranquil·litat d'estar superant la crisi d'audiència de les últimes temporades i amb la seva continuïtat pràcticament assegurada per al pròxim curs. TVE-1 es bolcarà amb els tres centenars d'episodis i emetrà abans un especial de 15 minuts en el qual Carlos Alcántara revelarà les raons que el van portar a iniciar el relat de les peripècies de la seva família. El 'Saber y ganar' del també sempitern Jordi Hurtado i el 'Cine de barrio' de l'eterna Concha Velasco se sumaran a la festa i dedicaran les seves edicions a celebrar la xifra màgica.
Amb tota la intenció del món, els 'padrins' de la criatura han batejat aquest capítol històric amb el nom d'"Un milagro", aprofitant el viatge que prepara Herminia (María Galiana) i el pare Froilán per emprendre pelegrinatge al santuari de Lurdes. "En realitat, això nostre no ha sigut un miracle, perquè s'explica pel suport decidit de TVE, la confiança del públic i el compromís de centenars de professionals", ha advertit el productor executiu de la sèrie, Miguel Angel Bernardeau, en l'acte de presentació davant la premsa. "Som una 'rara avis' en la televisió espanyola i mundial, ja que en tota la història televisiva dels EUA només hi ha hagut 20 sèries que hagin superat els 300 capítols", va sentenciar.
Hi havia els 'pesos pesants' de la saga, encapçalats pel matrimoni Alcántara (Imanol Arias i Ana Duato) i el seu fill narrador, Carlos (Ricardo Gómez), a qui ja el comença a incomodar que els periodistes li preguntin sempre si el clan de 'Cuéntame' és com la seva pròpia família. María Galiana, tan aguda i enèrgica com sempre, es disputava amb Imanol el títol d'animador de la festa i donava "gràcies a Déu" per tenir aspecte d'"estar conservada en formol". "Se suposa que fa 15 anys vaig començar a la sèrie amb 80 anys, i per tant ja en dec tenir 95", ironitzava l'andalusa abans de provocar les riallades de l'auditori amb el 'desfasament' de la seva edat: "Espero complir els 100 jo, personalment, que a la sèrie serien 115".
CAMÍ DE LA 18a TEMPORADA
Notícies relacionadesDe moment, la simpàtica Galiana-Herminia té gairebé garantit complir els 81 anys o els 96 a la sèrie que la conserva tan jove. "Molt s'ha d'enfonsar i molt malament ha d'anar perquè no hi hagi una segona temporada: de fet, ja estem veient amb la productora en què es poden recolzar les trames de la següent", va revelar a aquest diari el director de ficció de TVE, Fernando López-Puig. I és que les xifres d'audiència d'aquesta entrega, la 17a, han vingut a frenar la perillosa tendència descendent de les dues anteriors, que van marcar un 18% i un 16% davant el confortable 20% en què es movia habitualment la família Alcántara.
"El 17% que marca ara suposa un repunt", explica López-Puig, per a qui la millora d'audiència de TVE, les trames més amables de la ficció de Ganga i l'oferta menys potent de les cadenes rivals poden estar darrere d'aquesta 'resurrecció'. "La inèrcia positiva de TVE empeny la sèrie i també s'ha de tenir en compte que veníem de dues temporades de campionat, en què hi havia hagut un divorci i una ruptura familiar", apunta el directiu abans de fixar la tercera pota de la 'miraculosa' recuperació: "Tele 5 va posar programes molt potents els dijous amb aquelles gales del Gran Hermano VIP en què va participar Belén Esteban, mentre que l'edició d'aquest any ja no és tan sorprenent". Passats 12 mesos, els Alcántara han tornat a ser una família unida i sense esquerdes, mentre que la 'princesa del poble' ha sortit tarifant amb el seu exestimat representant Toño Sanchís. Ironies del destí.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- La intrahistòria d’un canvi d’actitud Lamine sedueix Nico Williams
- FUTBOL La intrahistòria d’amor del Barça per Nico Williams: de la seva lleialtat amb l’Athletic al seu enamorament sobtat amb Lamine
- Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès
- El repte d’atraure talent jove marca l’obertura del SIL
- BCN acull el primer Fòrum per a la Pau i la Seguretat a Europa
- Javier Escribano: "Estem explorant inversions industrials a Catalunya"
- L’FMI obriràla seva primera seu d’Espanya a València