PRIMERA ONADA DE L'ESTUDI GENERAL DE MITJANS (egm)

La ràdio en català voreja els 1,4 milions d'oients

La Cadena SER es manté com la més seguida en el global d'Espanya

2
Es llegeix en minuts
MANUEL DE LUNA / BARCELONA

la ràdio a Catalunya és majoritàriament en català, tal com ho torna a deixar patent la primera onada de l'any de l'Estudi General de Mitjans (EGM). Segons aquest informe, que ahir es va fer públic, només entre dues emissores, RAC-1 (privada) i Catalunya Ràdio (pública), sumen una audiència diària d'1.381.000 persones, gairebé 100.000 oients més que fa just un any. Molt per darrere queda l'oferta en castellà de la Cadena SER (389.000 seguidors), Onda Cero (169.000), COPE (145.000) i RNE-1 (96.000).

En el conjunt d'Espanya es manté el domini gairebé absolut de la Cadena SER -ja suma 22 anys consecutius com la més sintonitzada-, tot i que segueix perdent oients onada rere onada. De fet, l'única cadena d'àmbit estatal que suma seguidors en aquest primer informe del 2015 és Onda Cero. L'emissora d'Atresmedia ha pujat lleugerament, fins a arribar als 2.610.000 seguidors. Això sí, encara queda lluny de la SER.

A Catalunya, el programa líder segueix sent El món a RAC-1, el magazín matinal que té com a principal rival El matí de Catalunya Ràdio. Els dos programes han aconseguit augmentar les seves respectives audiències, i es destaquen clarament de la competència directa: Hoy por hoy. El matinal de la Cadena SER no acaba de consolidar-se a Catalunya, però, en canvi, en el global d'Espanya és el líder absolut de la ràdio, tot i que segueix perdent ganxo. Tot al contrari que Herrera en la onda. El programa que dirigia i presentava Carlos Herrera es va acomiadar d'Onda Cero (va acabar abans de Setmana Santa) amb 50.000 seguidors més que fa un any, fins a arribar a les 2.071.000 persones de mitjana. Herrera ha deixat el llistó alt per als seus successors: Juan Ramón Lucas i Carlos Alsina.

Qui també ha experimentat un important creixement a Onda Cero és Julia en la onda. El magazín de tarda que dirigeix i presenta Júlia Otero ha tancat aquest primer trimestre de l'any amb una mitjana de 551.000 seguidors, 73.000 persones més que en la mateixa onada del 2014. Això sí, el líder de les tardes segueix sent Carles Francino a la SER, amb La ventana (924.000 oients), tot i que també és dels que perd audiència (112.000 oients menys que el 2014).

Notícies relacionades

En cap de setmana, destaca amb diferència el rècord d'audiència de Javier del Pino al capdavant d'A vivir que son dos días. El renovat magazín de la Cadena SER ha superat els dos milions de seguidors, tant en la seva edició sabatina (2.095.000 persones), com en la dominical (2.028.000). Això sí, a Catalunya flaqueja (149.000 i 185.000). I és que l'oferta en català també és la més escoltada els caps de setmana: els dissabtes és líder El suplement de Catalunya Ràdio (amb 356.000 seguidors), mentre que  els diumenges el primer lloc se l'emporta el macroprograma esportiu Superdiumenge, de RAC-1 (289.000 persones).

En la guerra esportiva dels caps de setmana, l'espai Tot gira, de Catalunya Ràdio, manté el seu control els dissabtes (214.000), i els diumenges (161.000 persones) queda darrere de Superdiumenge. L'altra gran guerra, que lliuren en el global d'Espanya Carrusel deportivo (SER) i Tiempo de juego (COPE), sembla decantar-se a favor de la ràdio de Prisa (1.424.000 oients el dissabte i 1.628.000 el diumenge), en detriment de l'emissora episcopal (1.248.000 i 1.375.000).