'Stamos okupa2', acusada de plagi
Un guionista afirma queTVE ha copiat la idea d'una telecomèdia que va presentar a la tele estatal
El guionistaToni Betrán ('El rey de la comedia', 'El club de Flo')ha acusat TVE d'haver-li plagiat la sèrie 'Stamos Okupa2'.Betrán afirma que ell i diversos companysvan presentar un projecte similar a la cadena estatal fa tres anys, que al final va ser rebutjat.
La primera cadena estatal va estrenar la setmana passada aquesta telecomèdia,protagonitzada per Carmen Maura, que és la primera de producció pròpia que TVE posa en antena en vuit anys, i que l'ha presentat com unaidea original de Fernando López Puig, actualdirector de ficció de TVE. En un article que publica a la web'bloguionistas', Toni Betrán explica que el 2009 van presentar a TVE el projecte d'una sèrie, 'Casa Okupaï', amb una sinopsi molt similar a la de 'Stamos Okupa2'. En aquella reunió amb la tele estatal, Fernando López Puig va anar com a número dos de la divisió de Ficció de TVE.
Betrán diu que TVE no es va decidir i la van portar a diverses cadenes privades, però també sense èxit. Ara, tres anys després, es troben amb l'estrena de la sèrie a TVE-1 i Betrán diu que es va veure recentment amb López Puig en un acte públic i que li va demanar explicacions per la gran semblança de la ficció anunciada per TVE amb què al seu dia li van presentar. Sempre segons la versió del guionista, López Puig primer li va dir que no sabia de què li estava parlant, però posteriorment li va garantir que hi havia diferències en algun personatge entre els dos títols."Està calcada la sinopsi de la sèrie paraula per paraula", diu Betrán, que va dir al directiu de TVE: "I no parlo d'una sèrie sobre el dia a dia d'un col·legi, o una sèrie sobre el món d'una comissaria i les coses que els passen, o uns col·legues comparteixen pis i els passen coses divertides. Parlo d'una cosa molt concreta. I és que està igual".
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Nou pontificat Lleó XIV presenta el seu projecte de papat amb el repte implícit d’impulsar l’Església dels EUA
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Nou pontificat Lleó XIV presenta el seu projecte de papat amb el repte implícit d’impulsar l’Església dels EUA
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- Emergència a la costa Tornada a les mascaretes als municipis confinats pel núvol de clor: «Hi havia una oloreta de piscina que flipes»
- Escalada bèl·lica Trump anuncia que l’Índia i el Pakistan han firmat un alto el foc «immediat»