DOCUMENTAL
'Adéu, Espanya?' va ser líder del dia amb 733.000 espectadors
El 35,2% de l'audiència del programa eren menors de 24 anys
La producció de TV-3 sobre l'independentisme va fregar el 24% de quota
Imatge del reportatge de Dolors Genovès ’Adéu, Espanya?’, que TV-3 va emetre dijous a la nit. /
L'interès que suscita en la societat catalana el complex tema de l'independentisme va quedar clarament demostrat dijous passat amb el seguiment que va aconseguir a TV-3 el documentalAdéu, Espanya?.Segons dades de Kantar Media, la producció dirigida per Dolors Genovès va ser el programa més vist del dia a Catalunya, amb una audiència mitjana de 733.000 teleespectadors i una quota del 23,9%. Amb aquestes dades es pot dir que la producció va arrasar, perquè gairebé va doblar en audiència el seu principal rival de la nit,Gran reserva:la sèrie de TVE-1 va reunir una mitjana de 387.000 persones (12,4%).
De fet,Adéu, Espanya? ha permès a TV-3 aconseguir la seva millor nit de dijous de tot aquest any, amb 5,5 punts de quota per damunt de la mitjana del dia.
Quant a l'anàlisi detallada de les dades d'audiència que ha facilitat Televisió de Catalunya, es destaca que el 35,2% dels joves teleespectadors –fins a 24 anys–que en aquella franja d'emissió eren davant el televisor van elegirAdéu, Espanya?.Per gèneres, el documental el van veure un 26,4% d'homes i un 20,1% de dones. També es destaca la quota que va obtenir a Barcelona, on també va ser líder: un 28%.
Amb una durada de 96 minuts,Adéu, Espanya?compara la realitat política de Groenlàndia, Escòcia i el Quebec amb Catalunya, planteja si la secessió és una opció democràtica i analitza si els processos d'independència són jurídics o fruit d'una negociació.
LES REACCIONS // Ja abans de l'emissió del documental, el PP i Ciutadans el van criticar perquè el van considerar de caràcter independentista. Ahir, després de l'emissió, el líder de Ciutadans, Albert Rivera, va anunciar que preguntarà als responsables de TV-3 pel cost i les persones que van decidir fer-lo. Rivera va recordar que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals «costa als ciutadans 305 milions d'euros» anuals, i per això «ha de ser de qualitat i oferir un servei a tots els ciutadans, no només als independentistes».
Notícies relacionadesPer la seva banda, Joan Ferran (PSC) escrivia ahir al seu bloc que el documental de Dolors Genovès és «una visió independentista sobre el debat Catalunya-Espanya. La seva difusió a la televisió pública
–continua– és tan lícita com ho serà (?) l'emissió d'altres programes sobre aquesta mateixa qüestió, però amb altres visions».
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
