DOCUMENTAL
'Adéu, Espanya?' va ser líder del dia amb 733.000 espectadors
El 35,2% de l'audiència del programa eren menors de 24 anys
La producció de TV-3 sobre l'independentisme va fregar el 24% de quota

Imatge del reportatge de Dolors Genovès ’Adéu, Espanya?’, que TV-3 va emetre dijous a la nit. /
L'interès que suscita en la societat catalana el complex tema de l'independentisme va quedar clarament demostrat dijous passat amb el seguiment que va aconseguir a TV-3 el documentalAdéu, Espanya?.Segons dades de Kantar Media, la producció dirigida per Dolors Genovès va ser el programa més vist del dia a Catalunya, amb una audiència mitjana de 733.000 teleespectadors i una quota del 23,9%. Amb aquestes dades es pot dir que la producció va arrasar, perquè gairebé va doblar en audiència el seu principal rival de la nit,Gran reserva:la sèrie de TVE-1 va reunir una mitjana de 387.000 persones (12,4%).
De fet,Adéu, Espanya? ha permès a TV-3 aconseguir la seva millor nit de dijous de tot aquest any, amb 5,5 punts de quota per damunt de la mitjana del dia.
Quant a l'anàlisi detallada de les dades d'audiència que ha facilitat Televisió de Catalunya, es destaca que el 35,2% dels joves teleespectadors –fins a 24 anys–que en aquella franja d'emissió eren davant el televisor van elegirAdéu, Espanya?.Per gèneres, el documental el van veure un 26,4% d'homes i un 20,1% de dones. També es destaca la quota que va obtenir a Barcelona, on també va ser líder: un 28%.
Amb una durada de 96 minuts,Adéu, Espanya?compara la realitat política de Groenlàndia, Escòcia i el Quebec amb Catalunya, planteja si la secessió és una opció democràtica i analitza si els processos d'independència són jurídics o fruit d'una negociació.
LES REACCIONS // Ja abans de l'emissió del documental, el PP i Ciutadans el van criticar perquè el van considerar de caràcter independentista. Ahir, després de l'emissió, el líder de Ciutadans, Albert Rivera, va anunciar que preguntarà als responsables de TV-3 pel cost i les persones que van decidir fer-lo. Rivera va recordar que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals «costa als ciutadans 305 milions d'euros» anuals, i per això «ha de ser de qualitat i oferir un servei a tots els ciutadans, no només als independentistes».
Notícies relacionadesPer la seva banda, Joan Ferran (PSC) escrivia ahir al seu bloc que el documental de Dolors Genovès és «una visió independentista sobre el debat Catalunya-Espanya. La seva difusió a la televisió pública
–continua– és tan lícita com ho serà (?) l'emissió d'altres programes sobre aquesta mateixa qüestió, però amb altres visions».
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió