DOCUMENTAL
'Adéu, Espanya?' va ser líder del dia amb 733.000 espectadors
El 35,2% de l'audiència del programa eren menors de 24 anys
La producció de TV-3 sobre l'independentisme va fregar el 24% de quota

Imatge del reportatge de Dolors Genovès ’Adéu, Espanya?’, que TV-3 va emetre dijous a la nit. /
L'interès que suscita en la societat catalana el complex tema de l'independentisme va quedar clarament demostrat dijous passat amb el seguiment que va aconseguir a TV-3 el documentalAdéu, Espanya?.Segons dades de Kantar Media, la producció dirigida per Dolors Genovès va ser el programa més vist del dia a Catalunya, amb una audiència mitjana de 733.000 teleespectadors i una quota del 23,9%. Amb aquestes dades es pot dir que la producció va arrasar, perquè gairebé va doblar en audiència el seu principal rival de la nit,Gran reserva:la sèrie de TVE-1 va reunir una mitjana de 387.000 persones (12,4%).
De fet,Adéu, Espanya? ha permès a TV-3 aconseguir la seva millor nit de dijous de tot aquest any, amb 5,5 punts de quota per damunt de la mitjana del dia.
Quant a l'anàlisi detallada de les dades d'audiència que ha facilitat Televisió de Catalunya, es destaca que el 35,2% dels joves teleespectadors –fins a 24 anys–que en aquella franja d'emissió eren davant el televisor van elegirAdéu, Espanya?.Per gèneres, el documental el van veure un 26,4% d'homes i un 20,1% de dones. També es destaca la quota que va obtenir a Barcelona, on també va ser líder: un 28%.
Amb una durada de 96 minuts,Adéu, Espanya?compara la realitat política de Groenlàndia, Escòcia i el Quebec amb Catalunya, planteja si la secessió és una opció democràtica i analitza si els processos d'independència són jurídics o fruit d'una negociació.
LES REACCIONS // Ja abans de l'emissió del documental, el PP i Ciutadans el van criticar perquè el van considerar de caràcter independentista. Ahir, després de l'emissió, el líder de Ciutadans, Albert Rivera, va anunciar que preguntarà als responsables de TV-3 pel cost i les persones que van decidir fer-lo. Rivera va recordar que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals «costa als ciutadans 305 milions d'euros» anuals, i per això «ha de ser de qualitat i oferir un servei a tots els ciutadans, no només als independentistes».
Notícies relacionadesPer la seva banda, Joan Ferran (PSC) escrivia ahir al seu bloc que el documental de Dolors Genovès és «una visió independentista sobre el debat Catalunya-Espanya. La seva difusió a la televisió pública
–continua– és tan lícita com ho serà (?) l'emissió d'altres programes sobre aquesta mateixa qüestió, però amb altres visions».
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Selectivitat 2025 Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Les tres millors puntuacions
- L’últim acte El vell camp va dir adeu amb el comiat d’Alba i Busquets
- Lliga número 38 dels blancs El Madrid guanya la Lliga aprofitant el primer ‘match ball’
- EL MERCAT DE FITXATGES Laporta emplaça l’Athletic que no interfereixi amb Nico
- Mobilitat Renfe proposa alternatives al tall de l’R3 de Rodalies
- València / Las Palmas Un home asfixia i apunyala la seva dona i el seu fill de 2 anys