tu i jo som tres // FERRAN MONEGAL
Paquirrín a l'Àfrica
Ha apostat TVE per un grup d'esbojarrats sàtirs que estaven triomfant a Paramount Comedy (Digital Plus) amb La hora chanante. Ara els han ofert una bona franja horària a La 2, i acaben d'estrenar Muchachada nui. Segueixen igual de descontrolats. Treballen un humor, i un escenari, d'una estètica tosca, a la brava, sense polir, però bolquen una temàtica, uns guions, la mar de descarats. Tenen una legió de fans que els adoren, d'una franja d'edat molt atractiva per a qualsevol canal: de la primera adolescència fins a l'inici del primers cabells blancs. O sigui, aquells anys en què els éssers humans estem catalogats pel món publicitari com a clients ideals. En l'estrena d'aquesta muchachada hem vist un gag molt surrealista i bàrbar sobre Paquirrín, aquest fillet de la senyora Pantoja que sembla haver estat creat perquè li tirin merda al damunt tots els humoristes i els sàtirs. El fan sortir imaginant que --fart d'Espanya-- se'n va a viure a l'Àfrica; i una vegada allà, una tribu d'indígenes en tapall creuen que és un rei que els visita, i l'omplen d'atencions i regals. Paquirrín, per correspondre tanta amistat, els introdueix en el món del botellón i el trago llarg --del qual és expert acreditat-- i els ensenya com s'ha de preparar un cubata de whisky sobre la marxa. O sigui, són gamberros i esbojarrats, però efectius: fan riure.
MERCEDITAS, AGREDIDA --. En el programa de reportatges que elabora Merceditas quan es cansa de fer de Flautista d'Hamelín de la ratomàquia (Diario de..., T-5), n'acabem de veure un de dedicat a falsos i il.legals cirurgians estètics. El moment àlgid és quan es baralla --amb agressions i insults inclosos-- amb una doctora anomenada Reyes Cuesta. Merceditas penetra amb enganys a casa seva, descobreix que practica la cirurgia estètica sense ser cirurgiana, i a més a més sense escrúpols, i allà s'arma un cacau considerable; i la doctora acaba clavant-li trompades i empentes, fins a fer-la fora de casa seva. Home, aquesta metge és una salvatge. I potser fins i tot una delinqüent. Però caldria recordar-li a Merceditas que ella no és policia. Ni jutge. O sigui, que penetrar en un domicili privat amb càmeres, amb micròfon, i amb enganys, també és una manera d'acostar-se a la il.legalitat.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- La invasió russa L’Exèrcit ensinistra en tàctiques de combat l’elit de la defensa ucraïnesa a Girona
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Els 10 vestits més bonics (i memorables) de la història de la Met Gala
- Energia Les energies renovables en el punt de mira després de l’apagada: Pot ser que el món no estigui preparat per només dependre d’elles»
- Administració deslleial La jutge del cas Cellex investiga almenys 16 operacions dels marmessors de Pere Mir
- Macroperació contra la delinqüència organitzada Cau una xarxa criminal amb empresaris i tres policies corruptes a Tenerife
- MONTORO Rato al·lega al Suprem que els correus de Montoro acrediten que la investigació del seu patrimoni «tenia un fonament polític»