NOVES TECNOLOGIES
Una empresa porta la graella de 12 televisions a la xarxa
Zattoo.com ofereix les graelles completes de TVE-1, La 2, Tele 5, A-3, Cuatro i La Sexta
Les televisions i internet es necessiten com un matrimoni de conveniència. I des d'aquesta setmana hi ha una nova aliança en aquesta relació. Si fins ara la pràctica totalitat de les cadenes tenien les seves formes de penjar resums i vídeos dels seus millors programes a la xarxa (o estudien tenir-les), ara ja es poden sintonitzar a internet les programacions íntegres, gratuïtes i en temps real, amb la posada en marxa de Zattoo, que es defineix com "un proveïdor virtual de televisió per cable".
Daniel Ilar, director general de la nova empresa per a Espanya, explica que Zattoo ha arribat a un acord amb TVE, Antena 3 TV, Tele 5, Cuatro i La Sexta per emetre les seves graelles completes. A aquestes s'hi han afegit Teledeporte i Canal 24 horas, a més de quatre cadenes d'Alemanya, França, Regne Unit i Po- lònia. El sistema de finançament de Zattoo és molt convencional: emeten publicitat al voltant dels set segons que es triga a passar d'una cadena a una altra.
El procediment per accedir a aquest servei és senzill. Només cal entrar a www.zattoo.com i donar-se d'alta sense cap cost. Segons assenyala Ilar, en els tot just 15 dies de proves previs a l'anunci de la posada en marxa definitiva (dijous passat), ja havien accedit 10.000 persones al portal de Zattoo.
Espanya és el tercer país en què s'instal.la aquesta empresa. Actualment ja funciona a Suïssa i Dinamarca i, abans de final d'any, està previst que ofereixin les televisions del Regne Unit, França, Alemanya, Àustria i els EUA.
El pla a Espanya és anar ampliant els 12 canals inicials fins a arribar als gairebé 50 que, en aquests moments, es veuen a Suïssa, encara que l'emissió està adaptada a cada país. A més de les cadenes de visionat gratuït, entre les quals asseguren que hi haurà les autonòmiques, també se n'inclouran altres de pagament.
SOLUCIONS DIFERENTS
Abans que arribés Zattoo, les diferents televisions ja havien trobat la seva pròpia manera d'estar presents a internet, encara que mai amb la programació concreta. Algunes, com Antena 3 TV, La Sexta i Cuatro han creat els seus canals a www.youtube.com, on ja es penjaven des de fa un cert temps algunes de les seves imatges més espectaculars, sense pagar drets d'emissió.
Aquests canals constitueixen
"una manera perfecta de promocionar el nostre millor contingut davant els internautes de tot el món", explica Giorgio Sbampato, director de nous negocis d'Antena 3 TV, que també ha creat recentment la seva pròpia plataforma d'internet (www. teleporlared.com), en la qual ofereixen les seves produccions de ficció i els partits de la Champions, entre altres continguts.
TVE estudia inaugurar el seu propi portal, cosa que ja ha fet TV-3 amb www.tv3.cat, on penja tots els seus programes de forma gratuïta. A Tele 5 estan estudiant una via pròpia. De moment, asseguren fonts de la cadena privada, "més que emetre per diferents llocs tenim l'estratègia d'estendre els continguts a internet, facilitant que l'espectador pugui participar en els programes per aquesta via".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"