TELEVISIÓ I MAS
Reflexions a les fosques

Encara que sembli que ara un puja a un carro al qual molta gent s’ha apuntat en les últimes hores, els meus amics personals poden donar fe que fa anys que ho estic defensant. I vull que quedi ben claret: hauria –perdó: ha– de ser obligatori i per llei que tots els dispositius mòbils, absolutament tots, incorporin el xip d’FM per poder escoltar la ràdio. Jo tinc un mòbil Android que el té i l’escolto .
De fet, és que aquest xip ja el porten tots, iPhone i Android, però per molt que pensi ignoro la raó pel qual no l’activen. Un amic meu sempre em diu: "Pensa malament i l’encertaràs". Puc pensar en alguna raó econòmica, però de moment ignoro per què està desactivat, sens dubte sempre als iPhone i, cada vegada més, als models Android.
Incloure-hi de sèrie l’aplicació de ràdio FM, i des d’aquesta buscar diferents emissores com si fos un transistor convencional, implica sí o sí que el cable dels auriculars faci d’antena. I clar: un dels negocis de la companyia de la poma consisteix en la venda d’auriculars sense cables, via Bluetooth, en els quals la música s’escolta molt bé (mai com amb uns audiòfons amb cable), però les converses, els missatges d’àudio o les trucades, em disculparan vostès, se senten com un cagarro. No hi ha debat possible. És així i punt. Des de l’etapa en què anàvem a l’escola i uníem dos iogurts amb un fil de canya de pescar i dúiem a terme converses de boca a orella, entre un iogurt i un altre, no recordo so més similar al d’una trucada via Bluetooth. Això passa als iPhone i cada vegada més als Android.
Notícies relacionades¿Per què ho reclamo? Per un motiu més que evident d’emergència nacional, com el de dilluns. És veritat que ha passat una vegada en la història, però tampoc tenim certesa que no torni a repetir-se.
Si un servidor tingués temps lliure demanaria firmes perquè la Unió Europea obligués Apple, i totes les marques d’Android, que molt malament no els va el negoci, perquè tots els telèfons que entren a Europa estiguessin obligats a activar la ràdio d’FM. Ja que la UE va aconseguir que tots els iPhone portessin el connector tipus C, per una mica més pressionaria en aquest sentit, que té nassos que després de gastar-te gairebé 1.000 euros en un mòbil que diuen que és el més segur del món no ofereixi aquesta possibilitat. Facin-ho ja, carai, i deixin d’amassar diners.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil